Облачни услуги
Мистерията на потребителското поведение
Защо потребителите се държат по един определен начин? Този (не толкова) елементарен въпрос бе един от основополагащите за икономическата теория за XX век, а днес е основен и в практиката на всеки, който продава нещо по света. Особено в интернет, където данните на клиентите са най-близкото, което досега човечеството е имало като достъп до мисленето на потребителите. Contentsquare, облачна платформа, която обещава на бизнеси, че ще им помогне да разберат как и защо клиентите им работят с приложението или сайта им, неотдавна затвори финансов рунд за 190 млн. долара. Фирмата е основана през 2012 г. и досега е събрала общо 310 млн. долара. Нейният продукт работи по модела "софтуер като услуга" с цел да помогне на своите собствени клиенти да растат като продажби. С други думи, Contentsquare казва, че чрез данните в облака може да разбере защо толкова много хора посещават едно приложение, но толкова малко от тях си купуват нещо от него - и как това да се промени.
Поточна линия
Хенри Форд в XXI век
Много от фабриките днес приличат подозрително много на тези отпреди 50 години - или поне така смята един от най-горещите европейски стартъпи. Базираната в Германия компания Arculus разработва своя "модуларна платформа за производство", която да вкара производствените линии в XXI век. Наскоро тя набра 16 млн. евро, които да използва с цел "да ускори разработката на продукта, да разшири клиентската си база и да се подготви за масово пускане по целия свят". Arculus е основана през 2016 г. и вече работи с някои от водещите производствени компании в различни индустрии по целия свят. Имената на клиентите включват различните звена на Siemens, както и Audi. Според фирмата мисията й е да трансформира "едноизмерната" производствена линия на XX век и да се премине към продукция с различни модули, която да покрие нуждите на компаниите, правещи по-сложни продукти, но все още по добрия стар начин, който поне според Arculus действително е стар, но не и добър или ефективен.
Знания
Обучения за професионалисти
Повечето служители по света в т.нар. индустрия на знанието в момента работят от вкъщи, при това успешно. Компаниите обаче продължават да имат своите притеснения - основно, че екипът им ще загуби връзка с професионалната среда и ще спре да развиват нови умения. GO1, онлайн платформа за професионални обучения, която неотдавна събра 40 млн. долара финансиране, иска да даде на тези фирми и служители сигурност, че придобиването на нови знания и умения няма да спре дори докато са вкъщи. Сумата трябва да бъде използвана за разширението на платформата. Нейният най-голям плюс изглежда е, че залага на масовата вълна за повече онлайн образование, но в друга насока - професионални обучения, а не ученици и студенти. Моментът изглежда подходящ - скокът в посещаемостта на платформата за последния месец е трикратен. И макар да не се знае на колко точно се оценява компанията днес, сигурно е, че числото е много по-високо, отколкото преди коронакризата.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.