Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

//на абонамент

Пране по поръчка

Силициевата долина е твърдо убедена, че в бъдеще всички услуги ще бъдат чрез абонамент. Под всички имаме предвид дори прането - стартъпът Smol например иска да носи на клиентите си регулярно екологични капсули, както и таблетки за миялни машини. Според фирмата цената е осезаемо по-ниска, отколкото тази на традиционните брандове, а към това се добавя и удобството да не се налага да ходиш до магазина. Интерес към идеята не липсва - нито от страна на клиенти, нито от инвеститори, след като миналата седмица Smol набра 8 млн. долара от фондовете Balderton Capital и JamJar Investments. Дружеството е основано от Паула Куази и Ник Грийн, бивши служители на конгломерата Unilever, през 2018 г. Компанията се надява да може да пробие на пазара, който в момента е доминиран именно от Unilever, както и от друг гигант - Prector & Gamble. Целта е да се постигне ефектът на Dollar Shave Club - компанията за бръснене на абонамент, която успешно зае част от традиционно консервативния пазар, основно чрез добър маркетинг и качествен продукт.
//HR

Без хаос

Кога за последно търсихте работа? И помните ли дните около стъпването ви в длъжност? По всяка вероятност те са били пълен хаос - постоянни разговори, документи, дати в календара и т.н. Е, някой е забелязал, че този проблем е често срещан, и се опитва да развърже възела. Sora, стартъп, който наскоро набра 5.3 млн. долара, създава софтуер за HR специалисти, който да позволи на компаниите да автоматизират процесите си по набиране на нови служители. Компанията е част от т. нар. течение "без код", при което платформите са направени възможно най-просто и без хиляди редове код зад тях. В случая на Sora това е важно, защото позволява на клиентите на фирмата да създават свои собствени инструменти според нуждите си, без да се налага да се обръщат към софтуерни разработчици. Така HR специалистите могат дори визуално да организират процесите във фирмата така, че хаосът да се превърне в ред и глупавите въпроси да бъдат сведени до минимум.
//ритейл

Още милиони за търговия

Електронната търговия се развива все по-бързо, далеч не само заради коронавируса, а с нея идват и още пари. Най-често те са насочени към клиентското изживяване. AB Tasty, стартъп, който разработва продукт именно в тази насока и дава възможност на клиентите си да анализират информацията, която идва от техните собствени клиенти, за да персонализира пазаруването им, наскоро набра още 40 млн. долара финансиране. По този начин общата сума, събрана от компанията, вече надхвърля 64 млн. долара. AB Tasty работи сравнително просто - няколко реда код се интегрират в сайта, след което те започват да събират информация, подобно на Google Analytics. От там търговците научават кой клиент колко време е прекарал в сайта, колко близо е бил до покупка - или от какво се е отказал по време на пазаруването си - както и колко от клиентите са истински такива, а не ботове или случайно попаднали в сайта странстващи из интернет потребители.
Все още няма коментари
Нов коментар