Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Лаборатории

Кръвни тестове у дома

За няколко години компанията Thriva се превърна в предпочитания избор на немалко потребители за кръвни тестове в домашна обстановка. В сегашната ситуация на глобална пандемия стартъпът излиза още една стъпка напред, което се доказа и от новото му финансиране. Фирмата получи инвестиция 4 млн. паунда, които се добавят към действащия вече рунд А, и така общата привлечена сума досега е 11 млн. паунда. С дял се включва берлинският фонд Target Global. Досегашни инвеститори са Guinness Asset Management и Pembroke VCT. От 2016 г. насам Thriva е направила над 115 000 кръвни теста в домашни условия. Стартъпът пусна и персонализирани здравни планове и хранителни добавки чрез партньорства с болници и здравни заведения. Компанията разшири екипа си до 50 души в лондонския си офис. "В момент, когато светът е изправен пред безпрецедентни предизвикателства заради коронавируса, вече гледаме на здравето и смъртността по друг начин", заяви пред TechCrunch Хеймиш Гриърсън, един от тримата основатели на Thriva.
Верига

Не изхвърляй храна

През последните месеци загубата на храна и натискът върху глобалните вериги за доставки на храни заради COVID-19 заемаха все по-голямо място в новините. С решение излиза стартъп от Калифорния, който неотдавна обяви ново финансиране от 250 млн. долара. Компанията Apeel Sciences започва преди осем години като скромна фирма с грант за 100 000 долара от Gates Foundation. Днес тя е глобална организация, оценена на над 1 млрд. долара, зад която седят знаменитости като Опра Уинфри и Кейти Пери, както и инвестиционният фонд на Сингапур. Всички те са привлечени от технологията на Apeel, която спомага за запазването на свежа храна за по-дълго време в магазините, което пък води до по-малка загуба и изхвърляне на хранителни продукти. Тоест изгражда изцяло нова система за доставки по магазините, която да направи доставката, съхранението и покупката на такива стоки по-ефективно. Компанията вече работи с ритейлъри в САЩ и Европа.
Офиси

Облачната столова

Feedr се наложи като хранителен стартъп, който доставя персонализирани ястия на офис служители като алтернатива на корпоративната столова. Бизнесът привлече интереса на публичната компания за хранителни услуги Compass Group, която обяви, че е купила Feedr. Според TechCrunch цената на сделката не е известна, но е около 24 млн. долара. Чрез транзакцията купувачът ще ускори дигиталната си трансформация, тъй като Feedr създаде ефективна мобилна система за поръчки, която самата фирма наричаше "облачна столова". За целта Feedr публикува ежедневно ротационно меню и служителите трябва до 10.30 ч. сутринта да изберат какво искат за ядене. След което компанията препращаше поръчките към доставчиците си - най-вече независими биопроизводители и ресторанти. Платформата поддържа целия процес, а използва и изкуствен интелект, за да предвиди какво е най-търсено и какви са личните предпочитания на всеки клиент. Compass обяви, че ще продължи да инвестира и развива Feedr като независим бранд.
Все още няма коментари
Нов коментар