🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

//VR

Игри в друга реалност


Виртуалната реалност не е спряла да се развива, просто започна да го прави по-тихо - включително и в гейминга. Докато вниманието на всички е насочено към следващото поколение конзоли и предстоящите заглавия, които да заситят глада на геймърите по време на коронавируса, някои фирми от VR сектора продължават да растат. Базираната в Токио Thridverse наскоро се похвали с набирането на 8.5 млн. долара в първи рунд на финансиране. Компанията прави виртуални мултиплеър игри с крайната цел да комбинира VR с блокчейн технология и да създава "светове във виртуалната реалност", в които да се събират цели общности - идея, която изглежда повече от релевантна днес, когато така или иначе милиони хора по света се опитват да репликират реалния живот в онлайн пространството. Добър сигнал е и че някои VR игри като Animal Crossing: New Horizons вече доказаха, че могат да станат популярни и да пробият в гейминг средите.
//Salesforce

Търсят се облаци

Понякога инвестиращите са по-интересни от тези, в които се инвестира. Гигантът Salesforce обяви втори фонд, който търси други облачни проекти - този път на стойност 100 млн. долара, след като първият бе за "едва" 50 млн. долара. Парите трябва да идат за компании, които развиват облачни услуги, но задължително със социален оттенък. Salesforce е една от малкото компании, за които може да се приеме, че има наистина чисти помисли - изпълнителният директор на фирмата Марк Бениоф е радикален застъпник на социалното предприемачество и по-голяма корпоративна отговорност, като редовно си позволява да критикува други големи имена от Силициевата долина. Същевременно обаче парите могат да бъдат насочени и към потенциални бъдещи придобивки, друг "навик" на Salesforce, която от създаването й до сега е придобила над 60 други компании.
//е-търговия

Нямате нужда от Amazon

Едва ли има нужда да споменаваме, че 2020 г. е добра година за електронната търговия. Все повече бизнеси - и още повече потребители - се обръщат към онлайн пространството като единствено спасение по време на пандемията, а и далеч не само заради нея. Shogun, компания, която помага на други бизнеси да създадат свои собствени канали за търговия върху платформи като Magento, Shopify и други, наскоро получи 35 млн. долара финансиране. Целта е ясна - трафикът да отива в отделни сайтове, а не да преминава през Amazon, безспорният шампион в сектора. През тази година Shogun може да се похвали със 182% растеж на приходите и вече над 15 хил. клиенти (5 хил. от които са от началото на тази година), които разчитат на нея, за да насочват клиентите си директно към себе си, а не към империята на Джеф Безос.
Все още няма коментари
Нов коментар