Българско-американският стартъп Gtmhub набра още 30 млн. долара
Общо компанията вече има над 100 служители и е набрала над 40 млн. долара
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Българско-американската IT компания Gtmhub, която разработва продукт за измерването на развитието на една фирма чрез обективни показатели - т. нар. система OKR (Objectives and Key Results), е набрала още 30 млн. долара в рунд от серия B. Основният инвеститор е американският фонд за рисков капитал Insight, както и инвеститорите Singular, CRV и българският фонд LAUNCHub. За CRV и LAUNCHub това са последващи инвестиции в Gtmhub.
Рундът идва почти година след последния такъв на стойност 9 млн. долара. Общо до този момент Gtmhub е набрала финансиране за 40.3 млн. долара, но от компанията не коментират пазарната й оценка.
"Основната причина да наберем капитал сега е, че работим в такива икономически условия, които ни позволяват да сме много ефективни, бизнесът да расте и да се наложим като лидер в категорията си", коментира пред "Капитал" Иван Осмак, съосновател и изпълнителен директор на Gtmhub. "На второ място бих отбелязал, че след като постигнахме целите си от предишния рунд, имаше огрoмен интерес от над 100 фирми за рисков капитал по света и можехме да изберем партньор, с когото да работим. Insight Partners управлява втория най-голям фонд в света след този на SoftBank, така че освен финансово смятаме, че те ще могат да ни помогнат с опита си и оперативните си знания."
Растящият бизнес на Gtmhub
Като непублична компания в САЩ, Gtmhub не публикува финансовите си отчети. Това, което се знае като данни от компанията е, че годишният цикличен приход (ARR) продължава да расте в пъти през последните няколко години. Същото важи и за средния приход от договор (ACV). Ръст се наблюдава и в броя на служителите, които според Осмак вече са около 100, половината от които са базирани в България.
Българското дружество "Джи Ти Ем Хъб" отчита 3.3 млн. лв. приходи към края на 2019 г. според последния наличен финансов отчет в Търговския регистър. Това обаче със сигурност е само част от приходите на цялата компания.
"Парите от новия рунд ще отидат за правенето на повече от това, което вече правехме. Една от стратегическите ни инициативи е да наложим присъствието си в Азия, след като го направихме в Европа и Северна Америка. Планираме да увеличим броя на всички наши екипи, за да може да обслужваме по-добре клиентите си като Adobe, CNN и най-разпознаваемите спортни брандове в света", коментира той.
Инвестицията се случва в интересен момент - една от критичните точки на кризата с коронавируса. Според Осмак обаче необичайната ситуация не е променила особено бизнеса на компанията.
"Пандемията от коронавируса беше до голяма степен неутрална за нас. Както всички останали, усетихме тежест от страна на най-засегнатите ни клиенти, тези от индустрии като транспорт и туризъм, но тя нямаше материално измерение. Динамиката на годината не беше много по-различна, отколкото при предишните, като изключим, че бързорастящите бизнеси вече се срещат по-рядко, отколкото преди това, което ни направи по-атрактивни за потенциални инвеститори", добавя Осмак.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.