Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Украйна конфискува водка Atomik, дестилирана край Чернобил; Ford регистрира технология за реклами на автомобилния дисплей; Марсианският хеликоптер премина към втора фаза от мисията си

Украйна конфискува водка Atomik, дестилирана край Чернобил

Официалните власти в Украйна са задържали пратка от 1500 бутилки водка, която е дестилирана от реколта, събрана в района около авариралата ядрена централа Чернобил. Името на специалната високоалкохолна напитка е Atomik и според създателите й е първият продукт за консумация, който е създаден в района след катастрофата през 1986 г. Според компанията производител The Chernobyl Spirit Company пратката е трябвало да отпътува за Великобритания и е абсолютно неясно защо е спряна.

"Изглежда, ни обвиняват, че използваме фалшиви украински акцизни бандероли, но това е безсмислено, тъй като бутилките са за Великобритания и ясно са маркирани с валидни британски бандероли", коментира Джим Смит, професор по въпросите на околната среда в Университета в Портсмут и основател на компанията. Ученият изследва последствията от ядрената авария през последните 30 години и твърди, че местните зърнени култури в голяма част от изолираната вече са достатъчно безопасни. От The Chernobyl Spirit Company твърдят също така, че процесът на дестилация намалява радиоактивността, така че водката може да се консумира без какъвто и да е риск за здравето. "Работим усилено, за да развием бизнес и да помогнем за създаването на заетост и нови инвестиции в засегнатите райони на Чернобил, а също така ще подкрепим местната общност със 75% от печалбата, която реализираме", твърди също така Джим Смит.

-------

Дронове

Марсианският хеликоптер премина към втора фаза от мисията си

Самоуправляващият се марсиански витлов дрон Ingenuity успешно приключи в края на миналата седмица първия етап от своята мисия, като доказа, че придвижването по въздух в атмосферата на Червената планета е технологично постижимо. В рамките на четири полета миниатюрният хеликоптер постепенно увеличи дистанция, на която се отдалечаваше, височината, на която се издигаше, и сложността на маневрите, които трябваше извърши. Общото между всички тестове до момента беше, че Ingenuity винаги се връщаше в изходната си точка - импровизираната марсианска авиобаза, кръстена "Поле на братята Райт" на името на изобретателите, извършили първия контролиран полет на Земята.

Петата мисия от края на миналата седмица обаче беше различна - за пръв път хеликоптерът извърши еднопосочен полет с кацане на нов, непознат терен. В рамките на 108 секунди Ingenuity се придвижи на 133 метра на юг в кратера Йезеро, като на финала се издигна на 10 метра височина и извърши сканиране на зоната под него със своите сензори, преди да кацне. Оттук нататък Ingenuity ще престане да бъде просто технологичен демонстратор и създателите му ще започнат да тестват как точно той би могъл да подпомага от въздуха изследователската мисия на роувър Perseverance, с който беше транспортиран на Марс. "Например той може да се ползва за разузнаване, за въздушно наблюдение на райони, недостъпни за колесни превозни средства, или пък за детайлни стереоснимки от високо", коментира Боб Баларам, главен инженер на проекта в NASA.

--------

Spam

Ford регистрира технология за реклами на автомобилния дисплей

Водещият американски производител на автомобили Ford е регистрирал патент за технология, която може да се окаже изключително разсейваща и дразнеща за притежателите на нейните бъдещи превозни средства. Става дума за алгоритъм, който позволява на камерите, интегрирани в колите, да сканират крайпътните билбордове, да анализират информацията, след което да визуализират контекстуални маркетингови послания на екрана на превозното средство. Или казано по-просто: става дума за автомобилен вариант на досадните банери, които ви изскачат, докато сърфирате в интернет. Информация, която ще се появява на екрана, ще включва определени продукти, телефонни номера на рекламодатели или пък навигация към точно определен магазин или търговски обект, гласи патентната регистрация, цитирана от специализираното издание Motor1.

На практика става дума за адаптацията на софтуера, който позволява на системите за автопилот да сканират пътните знаци и маркировка, за рекламни цели. Според анализаторите на автомобилния пазар обаче подобна технология най-вероятно ще се окаже изключително разсейващ фактор за бъдещите шофьори и би могла да представлява заплаха за безопасността на пътя. За момента все пак всичко това си остава просто патент и няма гаранция, че той ще се материализира под формата на реален продукт или услуга в бъдеще, отбелязват от Motor1. Помолени от изданието за официален коментар, от Ford отговарят, че "патентоването на нови изобретения е нормална бизнес практика, но то не е непременно индикация за нови бизнес активности или планове за продукти".

Все още няма коментари
Нов коментар