PayPal купува японския финтех Paidy за 2.7 млрд. долара

Американската компания прави всичко възможно да ускори превръщането си в "суперприложение"

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

PayPal купува японския финтех Paidy срещу 2.7 млрд. долара, който е лидер в сектора "купи сега, плати по-късно". Очаква се сделката да бъде завършена през четвъртото тримесечие, а плащането да е основно в брой, казват от американската компания. При този тип разплащания е практика да не се проверяват предишните кредити на потребителите. Paidy беше първата компания, започнала да предлага разсрочени плащания на клиентите си, без да им начислява лихви. От 2020 г. компанията приема плащания на месечните вноски както по банков път, така и в повечето супермаркети и магазини на страната. Тя е основана през 2008 г. от Ръсъл Къмър, а управленските дейности са поети от японеца Рику Суги. Компанията е оценена на 1.3 млрд. долара през март, когато събра 120 млн. долара от различни инвеститори, сред които личат имената на Goldman Sachs и Soros Capital Management. Очакваше се до края на годината компанията да се листне на борсата в Токио, но след сделката с PayPal не е ясно дали това ще се случи.

"Paidy е пионер в бизнес модела "купи сега, плати по-късно", съобразен с японския пазар и бързо се разрасна, за да се превърне във водеща услуга. Особеното при тях е разработването на двустранна платформа за потребители и търговци", каза Петер Кеневан пред FInancial Times, вицепрезидент и ръководител на бизнеса на PayPal в Япония. Според него комбинирането на марката, възможностите и екипа на Paidy с експертния опит, ресурсите и глобалния мащаб на PayPal ще създаде здрава основа за ускоряване на инерцията на този стратегически важен пазар.

От изявление на японската компания се разбира, че Къмър и Суги ще запазят ръководните си постове и функции, а дейността на Paidy ще остане непроменена. "Paidy е едва в началото на своето пътуване и присъединяването към PayPal ще ускори плановете ни за разширяване извън електронната търговия и изграждане на уникални услуги като новия стандарт за пазаруване", каза Суги. "PayPal беше партньор - основател на Paidy Link, и очакваме с нетърпение да работим заедно, за да създадем още по-голяма стойност на услугите ни", добавя той.

Голямата цел

Придобиването на японската компания е поредната стъпка на PayPal към превръщането й в суперприложение, което да комбинира плащания, услуги, свързани с криптовалути, както и възможности за спестяване на пари. Подобни приложения са много успешни на китайския пазар. PayPal ще се опита да се наложи на японския онлайн пазар, след като той порасна три пъти през последните 10 години и достигна 200 млрд. долара. Въпреки това над две трети от плащанията на острова се извършват в брой.

Секторът изживява бум в световен мащаб, който се дължи на пандемията от коронавирус и последвалия го интерес към онлайн пазаруването. През август Square, компанията за плащания, която се ръководи от изпълнителния директор на Twitter Джак Дорси, придоби австралийската Afterpay в сделка на стойност 29 млрд. долара. Amazon обяви партньорство с базираната в Сан Франциско Affirm, което позволява на потребителите на онлайн платформата да разсрочат плащанията за няколко месеца, стига стойността на покупките им да надвишава 50 долара.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dubai_curtains avatar :-|
    Curtains in Dubai

    Nice Information shared

    Нередност?
Нов коментар