Българският стартъп Sappience набра 200 хил. евро финансиране

Компанията разработва софтуер за дигитални близнаци на физически активи

Ангел Георгиев и Атанас Янакиев    ©  Sappience
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Българският стартъп за разработка на софтуер за дигитални близнаци Sappience набра инвестиция от 200 хил. евро. От тях 150 хил. евро идват от Innovation Capital, един от фонд-мениджърите към Фонда на фондовете, а останалата част от сумата идва от бизнес ангел. Срещу инвестицията си Innovation Capital получава 15% от собствеността на компанията.

Sappience работи с клиенти от индустрии с физически активи и разработва софтуер за дигитални близнаци, който позволява прогнозиране на дейността, представянето и разходите около даден актив въз основа на настоящи и исторически данни. Тя разчита на т. нар. лоу коуд методология - софтуер, който се прави значително по-бързо и върху който могат да се добавят функционалности и от хора, които не са програмисти. Така например според съоснователя Ангел Георгиев в момента в компанията работят осем души, "които са еквивалента на 18 или 20 в традиционна компания", именно заради методологията. Една от целите на инвестицията е екипът да се удвои в рамките на година.

Sappience не разработва самите дигитални близнаци, които най-често са 3D модели на реални обекти. Нишовата индустрия се зароди през последните няколко години с цел компаниите да планират по-добре използването на физическите си активи, както и да прогнозират във основата на данни къде и кога могат да възникнат проблеми. В тази сфера има и други български компании, като MYX, която прави дигитални близнаци за телекоми.

"3D визуализацията сама по себе си не носи най-голямата стойност. Целта е не само да можеш да го визуализираш, но и да може да се създадат приложения за бизнеса, които се базират на исторически и настоящи данни относно близнака. Оттам те правят прогнози за тях и свързаните с тях процеси", казва Георгиев пред "Капитал"

По-съществено разширение

Sappience е основана през 2019 г., като първоначално има няколко направления на работа, сред които и сегашния продукт за управление на дигитални близнаци. През 2020 г. основателите Ангел Георгиев и Атанас Янакиев решават да се фокусират само върху него като продукт. За 2020 г. дружеството "Саппиенс" отчита 124 хил. лв. приходи, но Георгиев отбелязва, че отчетът не е показателен.

"През 2020 г. имахме приходи, колкото да се самоиздържаме. През тази година вече имаме по-сериозен ръст, три или четири пъти повече приходи спрямо предходната, на печалба. Идеята на инвестиция е не да растем с малка печалба, а да направим по-съществена експанзия", казва още Георгиев, който е и изпълнителен директор на компанията.

Друга цел на инвестицията е обръщане на начина, по който компанията се свързва с клиенти. Според Георгиев в момента Sappience работи предимно с клиенти, които са открили компанията, а не обратното. Те идват от разнообразни сфери - телекоми, производство, транспорт и логистика. Един от клиентите на Sappience например е Excitel, индийският доставчик на интернет, основан от българи. Георгиев посочва, че всички клиенти на Sappience са международни компании.

От гледна точка на инвеститора стартъпът има потенциал за бърз растеж. "Продуктът на Sappience не е лесен за разбиране, ако не си в индустрия с много физически активи. Той позволява бърза дигитализация и спестяване на време и пари за бизнеси с големи инвентари и с физически активи. Компанията вече има международни клиенти и вярваме, че нашата инвестиция ще им помогне да растат много по-бързо", коментира Ангел Ангелов, управляващ партньор в Innovation Capital.

Все още няма коментари
Нов коментар