🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Патрик Пулвермюлер, Acronis: В София скоро ще достигнем 1000 души

Главният изпълнителен директор на софтуерната компания Acronis пред "Капитал"

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Патрик Пулвермюлер е главен изпълнителен директор на софтуерната компания Acronis от средата на 2021 г. Той наследи Сергей Белоусов, който основава компанията през 2003 г. Пулвермюлер се присъедини към специализираната в киберсигурност и съхранение и управление на данни група от хостинг компанията GoDaddy, където преди беше президент на бизнеса с партньори. Преди това е заемал мениджърски позиции като главен изпълнителен директор на Host Europe GmbH и главен изпълнителен директор на Host Europe Group (HEG), където е бил главен оперативен директор. Белоусов остана в борда на директорите на компанията и отговаря за стратегията и разработките на нови технологии и научни изследвания. През миналата година Acronis набра 250 млн. долара в рунд, воден от щатския фонд CVC Capital Partners. Той я оцени на 2.5 млрд. долара. Acronis има над 1700 служители в 34 локации в 19 страни. Основното решение на компанията Acronis Cyber Protect се продава в над 150 държави и се използва от над 20 000 доставчици на услуги за защита. В София е най-големият R&D център на компанията, в който работят близо 500 души. Плановете са броят им да достигне 1000. Приходите на българското дружество "Акронис България" нараснаха от 19 до 35 млн. лв. за 2020 г., което я прави една от най-динамичните в индустрията.

Защо избрахте Acronis за следващата си мениджърска позиция?

След 22 години в хостинг доставчик не търсих ново кариерно предизвикателство. А и става въпрос за коренно различни компании. Но защо го направих? По няколко причини. Първо, основателят на компанията Сергей Белоусов ме помоли лично, познавам го от 19 години и имаме еднакви виждания по много въпроси. По време на последния рунд на финансиране на компанията имах възможността да погледна отблизо плановете за развитие. Все пак става дума за пазар, който расте с 20% на година и достига 40 млрд. долара. Второ, познавам продуктите на Acronis от дълго време, но най-вече ми прави впечатление еволюцията им в последните години и превръщането им в пълноценно решение. И трето, съвсем честно ви казвам, страхотен ефект върху мен имаха и хората в компанията, мотивацията и културата им. И си казах: искам да съм част от този екип. Това са основните причини: пазарът, продуктите и екипът.

Какви цели си поставихте, след като станахте главен изпълнителен директор?

Практически съм работил в една и съща компания в продължение на 22 години, но в различни роли. През това време продадохме и купихме десетки бизнеси. И така се занимавах с различни фирми. И всеки път, когато ролята ми се променяше, си давах 60 до 90 дни да проуча из основи новия бизнес. Така че и сега си дадох 90 дни в случая с Acronis. И след тях се явих пред борда на компанията и им казах: ето какво открих, това са изводите ми и според мен трябва да направим това и това през следващите три до пет години. Обсъдих наученото и със Сергей Белоусов, преди да говоря пред тях. Но в крайна сметка става дума за моята стратегия. Вече не мога да отида пред борда и да кажа: извинявам се, обърках се. Добрите новини са, че стратегията ми отговаря на определената преди време визия на Сергей и нямаше никакви тежки дискусии.

А къде искате да видите Acronis след три до пет години?

Може и да звучи скучно, но на първо място искаме да продължим да инвестираме в отношенията си с нашите партньори, които са доставчици на решенията ни. Става дума за около 20 000 компании и потенциалът за растеж е огромен. Второ, искаме да разширим продуктовите си предложения и решения през тези партньори. И трето, да продължаваме да изграждаме развойната си дейност, която да ни помогне по-лесно да предвиждаме какво е бъдещето. Ето защо си партнираме с университети в цял свят, включително и със Софийския университет "Св. Климент Охридски". Това е от изключителна важност за нас. Но ако знаех какво точно ще се случи след пет години, нямаше да седим сега тук.

Acronis е една от най-динамично развиващите се софтуерни компании в България. Къде е мястото на центъра в София за целия ви бизнес?

Нищо не се е променило, целта ни е скоро да достигнем 1000 души. Всъщност при работата си за GoDaddy имахме два офиса в София - единият чрез придобиване на друга компания. Около 300 души работеха за GoDaddy от България и много добре знам възможностите на хората там. Така че в случая на Acronis става дума за най-големия ни офис и предвиждам той да остане такъв и в бъдеще.

Колко различни бяха предишните ви компании от Acronis?

От културна гледна точка става дума за еднакво гъвкави бизнеси. От бизнес гледна точка са различни, защото потенциалът за растеж е несравним - ние растем много по-бързо от фирмите в хостинг сектора. Така че изведнъж за много кратко време трябва да намеря 300 - 400 нови служители. Става дума за съвсем други темпове. И тук пак опира до културата - трябва да откриеш правилните хора и да ги интегрираш към екипа. И това е много по-различно от предишната ми роля, където имах 5000 служители, но добавяхме само по 100 - 200 нови хора на година.

Къде виждате да се развива секторът за киберсигурност?

Мисля, че най-добрият начин да го опишем е да кажем, че киберпрестъпленията са постоянно около нас и само ще растат още в бъдеще. Така че ние винаги ще имаме работа. Колкото по-дигитален става бизнесът ти, толкова повече имаш нужда от защита, за да можеш да продължиш да работиш. Очаквам пазарът да продължи да расте със сегашните темпове през следващите три до пет години. Също така предвиждам навлизането след време на повече технологии като квантови компютри. И виждам Acronis сред лидерите на този пазар по две основни причини - сами изграждаме продуктите си на базата на последните технологии, без да имаме друг по-традиционен бизнес. Защото има други компании, които може и да са по-големи от нас, но управляват и други бизнеси, примерно хардуер. И второто е, че според мен няма друга компания като нас, която да инвестира толкова много в "R&D отношения". Да, може би има други, които инвестират повече пари в затворена развойна дейност вътре в организацията си. Но аз говоря за отворена иновация, в партньорство с десетки университети от цял свят. Така може да се стигне до нови и дори противоречащи си идеи. Но ние подкрепяме подобни отношения, защото те ни помагат да открием правилните решения.

Интервюто взе Константин Николов

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар