Google планира да ограничи проследяването на реклами в приложенията на Android

Над 90% от тези продукти в Google Play са безплатни, като често разчитат на реклами за поддържане на бизнеса

Google стартира инициативата Privacy Sandbox за потребителите на нейните продукти през 2019 г. в опит да ограничи бисквитките на трети страни.
Google стартира инициативата Privacy Sandbox за потребителите на нейните продукти през 2019 г. в опит да ограничи бисквитките на трети страни.
Google стартира инициативата Privacy Sandbox за потребителите на нейните продукти през 2019 г. в опит да ограничи бисквитките на трети страни.    ©  Reuters
Google стартира инициативата Privacy Sandbox за потребителите на нейните продукти през 2019 г. в опит да ограничи бисквитките на трети страни.    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Google обявява нови мерки, чиято цел е да ограничат проследяването на реклами в операционната система Android, след като Apple въведе ограничения върху начина, по който рекламодателите могат да таргетират потребителите. Целта на тези промени е да се намали споделянето на данни за потребителите с трети страни, като по този начин се ограничи следеното на рекламите за потребителите, но те няма да влязат в сила за поне още две години, предава Financial Times. От Google също така заявяват, че компанията планира постепенното премахване на идентификатора за рекламиране, уникален код, който позволява на маркетолозите да проследяват индивидуалното поведение на потребителя, за сметка на алтернативни варианти, които защитават потребителските данни и същевременно подпомагат рекламните дейности.

Apple и Google, два от най-големите производители на смартфони, отговарят на нарастващите опасения относно поверителността на личните данни, като се опитват да предоставят на своите потребители по-голям контрол над данните си. Миналата година Apple въвежда защитни мерки, като разрешава на потребителите да се откажат напълно от проследяването на iPhone. По думите на Meta, компанията - майка на Facebook, тези промени ще доведат до близо 10 млрд. долара загуби за платформата.

Google, която постига повече приходи от дигитални реклами, се дистанцира от строгите мерки на конкурента си, но планираните мерки представляват значителна промяна в начина, по който рекламодателите могат да функционират в Android. "Целта е да се разработят ефективни решения, които не се нуждаят от идентификатори на ниво устройство и ограничават проследяването на ниво потребител в приложенията на различни разработчици", заявява компанията. Тя възнамерява да се консултира с компаниите относно новите мерки и да им даде време да ги приложат, като се възмущава от конкурентите, които "грубо ограничават съществуващите технологии, използвани от разработчиците и рекламодателите".

Планирани промени

Google стартира инициативата Privacy Sandbox за потребителите на нейните продукти през 2019 г. в опит да ограничи бисквитките на трети страни. Едно от потенциалните решения на Privacy Sandbox е събирането на потребителски данни в по-големи групи, вместо да разкриват информацията на индивидуално ниво. Компанията тества първоначални предложения да въведе Privacy Sandbox в Android през следващите няколко месеца, но сегашната система ще остане в сила поне още две години.

Google обсъжда с разработчиците планираните промени, за да не наруши възможността на рекламодателите да печелят от персонализирани кампании. Тя заявява, че вече работи с Activision Blizzard, DoorDash, Duolingo и Snap, за да разработи плановете си. Компанията също така добавя, че няма да дава предимство на собствените си рекламни продукти или сайтове и че е споделила предложенията си с всички разработчици на Android.