AI мастърклас: маркетинг и реклама в епохата на изкуствения интелект

"Капитал" и Digitalk организират AI форум с три практически модула за напредъка на технологията в рекламния сектор

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

В исторически план технологичният напредък винаги е бил позитивен за тези, които успяват да се приспособят, и негативен за тези, които отказват да променят навиците си, за да са в крак с времето. През последните години изкуственият интелект предизвика трусове в много технологични (и не само) компании. Някои успяват да капитализират по-бързо от тази вълна: например софтуерният гигант SAP, който обяви планове за преструктуриране на 8 хил. работни места и фокус върху изкуствен интелект.

Определено начинът, по който различни компании използват изкуствен интелект, зависи от това в каква индустрия се намират и как новата технология би могла най-добре да подобри съществуващите им процеси.

Един от секторите, който беше най-силно повлиян от възможностите, предоставени от AI, е маркетингът. Според проучване на платформата SOCi 70% от експертите в бранша се чувстват претоварени от внедряванията на новата технология, а други 42% не са получили никакво формално обучение за това как да боравят с нея. Това на свой ред води до затруднения да се разберат в дълбочина приложенията на технологията и съответно се забавя нейното използване от специалистите.

Реалност, която мотивира "Капитал" и Digitalk да организират ексклузивния мастърклас Marketing in the Era of AI, който ще се проведе на 21 март и е част от серията събития за изкуствен интелект, които започнаха в края на 2023 г. Сред лекторите са Зоран Арсовски, управляващ директор в VertoDigital, Мария Георгиева, мениджър на екип за оптимизация на търсачките в Payhawk, Димитър Сталимиров, директор маркетинг в Nexo, и др.

Изкуствената реалност на маркетинга

В началото на деня Зоран Арсовски и Лора Иванова, мениджър ключови клиенти в Google, ще представят как се очаква изкуственият интелект да навлезе и промени бъдещето на рекламния бранш. След тях първият панел е посветен на същността на технологията, а именно данните. В него участие ще вземе специалният гост на събитието Димитрис Терзопулос, мениджър в Google за Data & Measurement Solutions за Централна и Източна Европа, който ще сподели как технологията може да се използва за офериране, базирано на прогнозна стойност. Останалите теми ще бъдат фокусирани около подобряване на уменията в Google Analytics(GA4) с Ясен Лилов от VertoDigital, както и повишаване на творческото представяне с помощта на Google Vertex AI Vision - с водещи Лили Костадинова от Cloud Office и Ленко Йорданов, TBI Bank.

В дигитален свят без бисквити много бизнеси ще трябва да потърсят нов начин за получаване на информацията, която "дигиталните сладки" им даваха. За добри практики в тази нова реалност ще говори Ивайло Шипочки от VertoDigital, следван от Виктор Червенобежки от Cloud Office, който ще сподели алгоритми за препоръки и персонализиране на съдържанието. Модулът ще бъде закрит от Велизар Величков от 1ForFit, обяснявайки как може да бъде разгърнат потенциала на изкуствения интелект за кампании в социалните мрежи.

Последният, трети, модул ще бъде фокусиран върху създаването и курирането на съдържание с успешни примери от българския бизнес. Своите истории ще разкажат Мария Георгиева, мениджър SEO Team в Payhawk, Йордан Петров, стратегически партньор във Fiction, и Димитър Сталимиров, директор Brand Marketing в Nexo.

Мастъркласът Marketing in the Era of AI е на 21 март в Grand Hotel Millennium Sofia. Той ще се проведе в три отделни модула, ще има възможност и за въпроси от публиката, както и нетуъркинг част. Билетите са в ограничено количество. Запазете своето място тук.