Приходите и печалбата на "А1 България" растат през първото тримесечие

Най-висок е ръстът при фиксираните услуги, броят на клиентите на мобилни услуги се е свил с близо 100 хил. души за година

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Общите приходи на "А1 България" за първото тримесечие на годината са достигнали 132.2 млн. евро, 3.6% повишение спрямо година по-рано. Ръст има във всички сегменти, с изключение на приходите от оборудване, които намаляват с над 10% до 25.1 млн. евро. Печалбата преди данъци и амортизации също е пораснала, при това значително - с 21.2% до 55.6 млн. евро, сочат данните от финансовия отчет на телекома.

Най-висок ръст компанията отчита при фиксираните услуги, чиито оборот е нараснал с 9.4% до 35.1 млн. евро в началото на годината. "Увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и интерактивната телевизия Xplore TV, са спомогнали за увеличаване на средния приход от фиксирана иния с 6.1% до 14.5 евро", пишат от компанията.

Дори по-голямо в процентно отношение е увеличението на средния приход от абонат (ARPU) - с 8.5% до 6.3 евро. ARPU е един от основните показатели за телекомите, който се разглежда наравно с приходите и печалбата като важност във финансово отношение. Броят на клиентите на мобилни услуги е намалял с близо 100 хил. души, от 3.82 млн. абонати към края на март миналата година, към 3.73 млн. в края на март 2021 г. Тенденцията е при всички телекоми.

В тримесечния доклад на A1 Telekom Austria Group е отчетено, че ръстът в България се дължи на "продължаващи позитивни трендове както в бизнеса с фиксирани услуги, така и при мобилните услуги. Динамиката на пазара при мобилните услуги показва, че има растящо търсене за неограничените предложения във високия сегмент". В доклада се посочва още, че макар липсата на пътувания заради рестрикции около коронавируса да се е отразило негативно на приходите от роуминг, оборотите в мобилния сегмент са се увеличили благодарение на по-високи постъпления от вече съществуващи потребители.

"А1 България" се фокусира върху изграждането на своя 5G мрежа, като по-рано през април успя да спечели исканата от компанията средна честотна лента в обхвата 3.6 GHz, срещу 4.7 млн. лв. Другата насока на компанията, извън традиционните мобилни услуги, са решенията в сферата на Интернет на нещата (IoT) и софтуера като услуга.

Все още няма коментари
Нов коментар