Ryanair намалява загубата и очаква да излезе на печалба през тази година

Превозвачът покачва цените на билетите и предвижда повече пътници

Изпълнителният директор Майкъл О‘Лиъри е притеснен, че конкурентите прекалено много говорят за възстановяването през лятото.
Изпълнителният директор Майкъл О‘Лиъри е притеснен, че конкурентите прекалено много говорят за възстановяването през лятото.
Изпълнителният директор Майкъл О‘Лиъри е притеснен, че конкурентите прекалено много говорят за възстановяването през лятото.    ©  Reuters
Изпълнителният директор Майкъл О‘Лиъри е притеснен, че конкурентите прекалено много говорят за възстановяването през лятото.    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Най-голямата европейска авиокомпания по брой пътници Ryanair обяви загуба от 355 млн. евро за изминалата фискална година, приключила на 31 март, и заяви, че не може да даде по-точна прогноза, освен че се надява да се върне към "разумна рентабилност" през тази година, съобщава Reuters.

Компанията отчита увеличаване на броя на пътниците от 27.5 млн. за фискалната 2020 г. до 97.1 млн. за 2021 г. Приходите на превозвача се утрояват - от 1.64 млрд. до 4.80 млрд. евро. Въпреки увеличения брой пътници поради по-ниската цена на билетите Ryanair отчита нетна загуба от 355 млн. евро спрямо загуба от 1.015 млрд. евро за предходната година.

Изпълнителният директор Майкъл О'Лиъри каза в изявление, че е "непрактично, ако не и невъзможно" да се предостави разумна или точна прогноза на печалбата до втората половина на фискалната година, предвид потенциалния продължаващ риск, който войната в Украйна и COVID-19 представляват за резервациите. Макар резервациите да са се подобрили през последните седмици, той е притеснен, че конкурентите прекалено много говорят за възстановяването през лятото и е необходима предпазливост в очакване на зима с вероятен икономически спад.

Прекалено деликатно е, има твърде много динамика, казва О'Лиъри, като добавя, че въпреки това Ryanair ще просперира, дори някой от пазарите ѝ изпадне в рецесия, благодарение на по-ниските си разходи и способността да предлага по-ниски цени от тези на конкурентите. Според него авиокомпанията вероятно ще бъде печеливша през следващата година, дори ако перспективите са по-лоши от очакваното, но печалбата ще бъде значително по-ниска от тази преди пандемията.

По-скъпи билети

Авиокомпанията отчете 27% спад на цените на билетите, а финансовият директор Нийл Сорахан заяви пред Reuters, че през последните седмици е имало едноцифрено процентно увеличение в сравнение със същия период на годината преди пандемията, но цените са по-ниски, отколкото компанията е очаквала по-рано. Авиокомпанията е предпазливо оптимистична, че цените на билетите през летния сезон ще бъдат малко по-високи от тези преди пандемията, но О'Лиъри заяви, че е невъзможно да се предвиди какви ще бъдат средните цени през втората половина на годината.

Превозвачът съобщи още, че продължава да води преговори с Boeing за поръчка на най-големия самолет с една пътека - 737 MAX 10, след като миналата година се отказа от преговорите за закупуване на 200 броя.

Все още няма коментари
Нов коментар