🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Maersk очаква по-висока печалба и нормализиране на веригата на доставки

Логистичният гигант отчете 50% ръст на приходите през второто тримесечие

Датският логистичен гигант Maersk повишава прогнозите си за печалба за трети път тази година
Датският логистичен гигант Maersk повишава прогнозите си за печалба за трети път тази година
Датският логистичен гигант Maersk повишава прогнозите си за печалба за трети път тази година    ©  Reuters
Датският логистичен гигант Maersk повишава прогнозите си за печалба за трети път тази година    ©  Reuters

Несигурността около световната верига на доставки направи неспазването на очакванията за печалба в логистичния сектор сравнително нормално явление. Поредната компания, която достигна такава ситуация, е датската AP Møller-Maersk - вторият най-голям логистичен оператор променя очакванията си за трети път тази година.

Компанията обяви, че очаква печалбите й за цялата година да бъдат с около една четвърт по-високи от предишните прогнози. Maersk заяви, че очаква да запише брутна печалба за цялата година от около 37 млрд. долара, в сравнение с по-ранна ревизирана прогноза от 30 млрд. В началото на годината очакванията бяха за годишен положителен резултат около 24 млрд. долара.

Maersk също така добави, че "постепенното нормализиране" на тарифите за товари вече е по-вероятно да се случи през четвъртото тримесечие, а не в средата на годината, каквито бяха първоначалните очаквания. Морските превози отбелязват рекордни печалби през последните тримесечия поради скока на потребителското търсене и свързаните с пандемията задръствания, задържащи контейнери в ключови пристанища в Китай, Европа и Съединените щати.

Рязкото увеличение на прогнозите дойде след публикуването на данните от резултатите за второто тримесечие, което се случи ден по-рано от очакваното. Приходите за второто тримесечие се покачиха с 50% до 21.7 млрд. долара спрямо същия период на предходната година. Базовите оперативни печалби на групата се удвоиха до 8.9 млрд. долара през тримесечието.

"Претоварването в глобалните вериги за доставки, водещо до по-високи тарифи за товари, продължи по-дълго от първоначално очакваното", се казва в изявление на Maersk. Тяхното мнение е споделено и от други големи фигури в индустрията. "Редица превозвачи увеличиха перспективите си за печалби за 2022 г.", посочи Ларс Йенсен, главен изпълнителен директор на консултантската компания за линейни кораби Vespucci Maritime, в публикация в LinkedIn. "На пръв поглед това изглежда да противоречи на разказа за западащ пазар, но реалността е, че докато спот лихвите намаляват, лихвите по договорите за 2022 г. са значително по-високи, отколкото през 2021 г. И въпреки че договорите ще бъдат подложени на натиск (някои вече са) и дори ако/когато някои договори може да бъдат намалени, това може да бъде до нива, които все още надвишават това, което се наблюдава през 2021 г.", добави той.

Все още няма коментари
Нов коментар