Как да направим фенстраница във Facebook

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Фенстраниците във Facebook са новите сайтове. Все повече (местни) бизнеси изграждат присъствие във Facebook, където са клиентите им, вместо сайт.

За да разберем как да направим ефективна фенстраница на бизнес, се свързахме с Джеф Яконо. Той е създател на CollegeJobConnect - компания, която помага на студенти да намерят работа. Джеф е написал в блога си подробно упътване как да освежим дизайна на фенстраниците във Facebook и сега го допълни за "Капитал". 

Ако нямате фенстраница, влезте във Facebook ->Ads and Pages->Create Page. След това отидете на facebook.com/username и оттам изберете запомнящ се адрес на фенстраницата, например facebook.com/capitalbg.

Тъй като искате всеки да вижда вашата фенстраница, дори да не е потребител на Facebook, добре е, тя да е публична. Тази настройка се намира на Edit Page->Settings->Published(publicly visible).

За да могат посетителите на страницата, да виждат по-разнообразно съдържание, променете от Edit Page->Wall Settings->Default View for Wall задайте Posts by Page and Fans.

Static FBML

Това е програмен език на Facebook, базиран на HTML, чрез който имате повече контрол върху дизайна на страницата. Докато сте в нея, върнете се на Edit Page и намерете в списъка пред вас More Applications -> Static FBML->Add to my Page.

Върнете се в страницата си и от лентата, където са подредени "Wall, Info, Photos..." натиснете "+" и добавете Static FBML.

Създайте илюстрация, която новите посетители ще видят на вашата фенстраница. Според изискванията на Facebook, тя трябва да е широка около 520 пиксела.

Вложихме три послания в илюстрацията. Първото насочва към бутона Like (#1), второто е кратък текст, който обяснява работата на компанията (#2), а третото - нашето лого (#3). Четвъртата част е поле, което по-нататък ще обновяваме често (#4), в случая - нещо забавно и запомнящо се.

#1

Първо направих скрийншот на бутона във Facebook и го добавих в нов слой във Photoshop. След това сложих сянка. Създадох втори слой, в който написах текст на Dakota, свързах двата слоя и със следния метод ги наклоних.

#2

За да направя жълтата бележка следвах това упътване, а за ефекта от тиксо, прочетох тук.

#3

Просто вмъкнах логото ни.

#4

Ако не ви се плаща за илюстрация, използвайте Flickr, където от Advanced Search задайте само Creative commons->Find content to use commercially. Повече за преливащия ефект и фона във Photoshop, може да прочетете тук.

Накрая качвате илюстрацията във Flickr или Picasa и копирате URL адреса.

Обратно във Facebook страницата. Намирате Static FBML->Edit и променяте името на надслов тип Welcome или Join. След това в празното поле отдолу поставяте следния код, обграден с < и />:

img src="URL адреса на картинката" alt="текст ако не се вижда картинката"

Отидете на Wall Settings -> Default Landing Tab for Everyone Else и променете настройката от Wall на страницата, която току-що направихте с FBML. Така посетителите, които идват на фенстраницата ви за първи път, ще видят посланието ви, а не обикновената стена. След като добавихме тази страница, постигнахме ръст на феновете във Facebook.

Как да ползваме фенстраницата

Също както поддържате email бюлетин за вашите клиенти, така и фенстраницата във Facebook е начин да ги обвързвате с вашия продукт/услуга. Може да публикувате в нея ексклузивно съдържание, до което достъп имат само феновете ви.

За негативните коментари

Ако клиент критикува начина, по който правите бизнес, във Facebook, трябва да направите всичко възможно, за да решите неговия проблем. Ако коментарът обаче съдържа омраза и няма стойност, изтрийте го заедно с фена, който го е публикувал.

Разликата с Twitter

В Twitter пускам кратки съобщения и републикувам (retweet) друга интересна информация. Хората там търсят съдържателни съобщения. От друга страна Facebook дава повече дълбочина, например анонс за събитие, за което хората могат да заявят присъствие или линк към публикация в блога, която те могат да коментират.

Какви са вашите съвети за фенстраниците във Facebook?

Следващият вторник очаквайте текст как да работим с email бюлетини.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bill_doors avatar :-|
    bill_doors
    • + 6

    надявам се тая статия на пейпър копи да не се появи никога...

    Нередност?
  • 2
    nigmand avatar :-?
    Елена Ангелова
    • + 5

    Е, така вече е интересно. Когато е ориентирано към клиента. Много се радвам, че представяте (Капитал) различни гледни точки.

    Нередност?
  • 3
    indica avatar :-|
    indica
    • - 2
    • + 2

    Полезно инфо, но не ми се връзва идеята да даваш пример с фен страница, която има едва 345 фена от 2009 г.

    Нередност?
  • 4
    godmouth avatar :-|
    Постовете на някой друг
    • - 3
    • + 1

    Първо уточнете, че цензорите на фашистбук могат без основание да изтрият страницата ви, както изтриха мои профили, групи и страници и след това да не ви дадат обяснение защо са го направили нито да признаят, че е било без основание, защото няма никаква обратна връзка с тях. Стойте далеч от фашистбук. Цензурата там е точно фашистка.

    Нередност?
  • 5
    nixonanim avatar :-|
    Nixonanim
    • + 1

    Капитал, можехте да инвестирате няколко часа и да направите видео урок или презентация със стъпките, вместо да давате линкове, които са на 4 години и никой не ги е харесал или споделил от тогава. Честно, можехте да питате поне 10 човека в България, който да направят поне три пъти по-добър урок от това. Продължавам да не разбирам от пълната липса на вяра във възможностите на нашите специалисти...

    Нередност?
  • 6
    mto avatar :-|
    mto

    "Фенстраниците във Facebook са новите сайтове. Все повече (местни) бизнеси изграждат присъствие във Facebook, където са клиентите им, вместо сайт."

    Да, бе! Когато имаш собствен сайт, можеш да имаш контрол над него винаги. Когато го разположиш в средата на Facebook си вече тотално зависим от тях. Това е опасно за всеки бизнес. Апропо, Капитал, защо си поддържате сайт? Нали имате фен-страница...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал