Столичният ГЕРБ: Да откажем хората да паркират!

Тарифите за синя зона, паяк и скоба скачат двойно и тройно

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Столичният общински съвет гласува разделянето на зоните за паркиране в центъра на София на  "синя" и "зелена" от 1 септември. В първата т.нар. идеален център - между булевардите "Христо Ботев",  "Тодор Александров", "Дондуков", "Васил Левски" и "Скобелев", услугата поскъпва двойно - 2 лв. на час, като престоят ще е ограничен до 2 часа. Останалата част от центъра ще е зелена зона, където престоят може да е до 4 часа - по 1 лев на час. Удължава се "работното време" на зоните с половин час в делнични дни - от 8 до 19 ч., синята в събота ще е от 8 до 14 ч.

На практика поскъпват двойно и тройно всички общински услуги и санкции, свързани с паркирането в центъра на града ( виж графиката).

Предложенията бяха одобрени с гласовете на ГЕРБ, НДСВ и "Атака" след остра дискусия. Съветниците от "Синята коалиция" и БСП бяха против. Според председателя на транспортната комисия Радослав Тошев, вносител на промените, целта на промените не е цените да са социално поносими, а обратното - те трябва да откажат хората да паркират в центъра, за да се намали трафикът.

Преди два дни при обсъждането в ресорната комисия на въпроса на съветника от ДСБ Вили Лилков "Как обосноваваме двойното увеличение? Как да убедим хората, какво повече сме им предложили?",  Тошев отговори лаконично: "Трябва да е по-скъпо." Тогава в. "Сега" цитира и изказването му за разширяването на синята зона от идеалния център към ИСУЛ и до Военномедицинска академия, че то се опира на логиката, че около болниците има голям наплив на коли, а "хората, които са в нужда, колкото и да им кажем, ще платят". Разширяването обаче не беше одобрено от комисиите в СОС.

Като следствие от решението най-вероятно ще поскъпнат и тарифите на частните паркинги в централната част на София. Кметът Фандъкова посочи като алтернатива буферните паркинги по станциите на метрото. От 1 септември, ако се ползва метрото, паркирането в първите 2 часа там ще са безплатни, а после - по 50 ст. на час. Само паркингът пък ще е лев на час.

33 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    borabora54 avatar :-P
    borabora54
    • - 14
    • + 44

    Безсилието и некадърността раждат идиотщини като тази... Явно другаря Тошев въобще не е за поста който заема, нещо повече - нанася вреди с пребиваването си там... С тая каруцарска логика, добре че не е в Монте Карло, че ще изгони туристите... Там, подземния паркинг пред казиното е безплатен за 1 час и 45 мин....
    Нищо не чувам за паркингите на летището, гарата и автогарата... Практиката в Европа е, поне първия половин час да е безплатен - за посрещачите. А не както е тук - първия час е най-скъп... В много европейски градове и буферните паркинги са безплатни... Някъде ти дават и билетче дори...

    Нередност?
  • 2
    godmouth avatar :-|
    Постовете на някой друг
    • + 39

    "Тогава в. "Сега" цитира и изказването му за разширяването на синята зона от идеалния център към ИСУЛ и до Военномедицинска академия, че то се опира на логиката, че около болниците има голям наплив на коли, а "хората, които са в нужда, колкото и да им кажем, ще платят"."

    Кой лъже сега, че целта не е събирането на пари - кмета ли?

    Нередност?
  • 3
    mto avatar :-|
    mto
    • - 7
    • + 62

    Защо само 2 лв/час? Защо не 4, 7 или 10? Каква разлика ще има - като ще скубят - поне да е обявено по-ясно желанието им, за да разберат хората. С едни 10 лв/час няма как да се сбърка! И поне ще вземат парите да съберат пари от престрашилите се...
    Продължавам да твърдя - София няма нужда от зони! София има нужда от строеж на подземни паркинги, където може. Където не може подземни - многоетажни. Забрана за паркиране навсякъде в центъра (за да се отпуши трафика), и реален контрол на тази забрана, СЛЕД като са построени паркингите.
    Аз дотук дума не прочетох за строеж на някакви паркинги в центъра - пък било то и малки...

    Нередност?
  • 4
    gospodin avatar :-(
    Г-н D
    • - 3
    • + 27

    Това поскъпване не е мотивирано с нищо друго, освен с някаква социологическа анкета и от голямо желание в тотално непрозрачната общинска фирма "Център за градска мобилност" да се налеят едни пари. Какво стана с първоначалната идея от въвеждането на "синя зона" за платено паркиране? Натрупаните средства трябваше да отидат за строеж на подземни паркинги. И сега ще стане същото - повече наети инспектори заради по-голямата територия и удълженото работно време, т.е. всичко ще отива за заплати и фирмата едва ще крета документално.
    Е, както каза един форумец, като почнахте да връщате бонусите, върнете и цените на нивото преди ГЕРБ-авата ера!

    Нередност?
  • 5
    vefremov avatar :-(
    Дъбстеп комита
    • - 2
    • + 35

    Харесва ми как обаче се го помислили умниците в общината. Ще излязат, ще кажат вдигаме цената с толкова, това ще докара такива приходи с тях ще построим тези и тези подземни паркинги, ще оправим тези улици, ще предложим нови алтернативи и възможности с градския транспорт и тн. и тн.

    Нема бате, вдигаме щото пари, нито обосновка нито идея нито някаква отговорност към гражданите. Реално пък няй големите проблеми с паркирането са по кварталите с градинките, междублоковите пространства и тесните улици. Центъра през работно време и сега е достатъчно проходим, предвид липасата на адекватен градски транспорт, абе трагедия и лиспа на всякакъв кадрови потенциал в общината... и за капак излез ония ден Фандъкова да обяснява , че няма пари за афганистанските ни улици, защото имало зима и само ще позакърпят това онова...

    София се копторизира със сериозни темпове...

    Нередност?
  • 6
    _scythe_ avatar :-(
    _scythe_
    • - 2
    • + 21

    Е аз като съм в 'идеален център', защо лавирам между фекалии на всяка крачка.

    Мисля, че е крайно време за искащите и можещите хора, да се махнат от София и да се насочват към разни 'събърбийки'. Например, при толкова много компютърни фирми, ще е чудно, ако се създаде българска 'Силициева долина' (за Силиконовата контингентът е друг :) ), или по-скоро - 'Силициев баир' - че ни са хубави планините.

    Нередност?
  • 7
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ
    • + 28

    Високи такси с цел намаляване на трафика... донякъде е разбираемо. Къде обаче са контролът и наказанията за катаджиите вземащи рушвет за да не вдигат колата или да махнат скобата? В този случай завишените цени създават само повече условия за корупция.

    А за сравнение, в Чикаго паркингът до станцията на градския влак е 1 /един/ долар за цял ден. Софиянци явно са по-богати.

    Нередност?
  • 8
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 7
    • + 18

    Каква е логиката да имаш 2 безплатни часа на паркинга до метрото? Като сметнеш че ти е 30 мин до центъра в едната посока (паркиране, ходене 5 мин, чакане 2-7 мин, пътуване 15 мин, стигане пеша докъдето си се запътил - 5-10 мин), то един час ти е заминал. Значи имаш един час да си свършиш работата, и то ако имаш късмет. Така че си говорим за чисто платен паркинг с хвърляне на прах в очите за "щедрите 2 часа". Да не говорим, че по този начин ходенето на работа с кола до метрото и оттам с метро до работата явно няма да се получи.

    За сравнение паркингът на Карфур на Цариградско дава 4 безплатни часа в работен ден. Значително по-реално, а? И без скрити уловки....

    Нередност?
  • 9
    volrath avatar :-P
    volrath
    • - 2
    • + 13

    По принцип - чудесна идея. Хем по-малко коли в центъра, хем повече тротоари.Хем, повече пари.

    На практика - след като сме в България, тия парички ще отидат за бонуси, за мола, за папкане и т.н.

    Нередност?
  • 10
    lordvee avatar :-P
    Др. Портокалов
    • - 4
    • + 15

    аз съм за! сега вече на много хора ще ин излезне по-евтино с градския транспорт!

    но общината не може само да въвежда сини и зелени зони, трябва също така да подобри градския транспорт, иначе ще има пак, с право, недоволни граждани!

    Нередност?
Нов коментар