НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

ГБС вероятно ще строи връзката на Южната дъга с "Цариградско шосе" за 120 млн. лв.

Четирима от осемте участника в търга са отстранени, сред които "Джи Пи груп" и "Хидрострой"

Отсечката между Симеоново и "Младост 4" бе завършена през 2012 г. Строител отново беше ГБС
Отсечката между Симеоново и "Младост 4" бе завършена през 2012 г. Строител отново беше ГБС
Отсечката между Симеоново и "Младост 4" бе завършена през 2012 г. Строител отново беше ГБС    ©  Мария Съботинова
Отсечката между Симеоново и "Младост 4" бе завършена през 2012 г. Строител отново беше ГБС    ©  Мария Съботинова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

ГБС най-вероятно ще строи последната част от южното околовръстно на София за 119 млн. лв. без ДДС. Все още няма официален избор, но след като се направи и ако не се обжалва, след две години и половина южната дъга трябва да е завършена с последните 6 километра до началото на магистрала "Тракия" - при пътния възел на бул. "Цариградско шосе".

Най-любопитно е, че в наддаването участваха всички големи местни строителни компании, но тук масово опитни в писането на проекти и печелене на поръчки фирми са отстранени за технически неточности. Едва четири от осем кандидати са останали в надпреварата: "Трейс груп холд", "Иса 2000", "ГБС - Инфраструктурно строителство" и обединението "Геопът СОП Младост", в което влизат "Геострой" АД и "Пътстрой 92".

Поръчката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) беше с прогнозна стойност 123 млн. лв. и привлече всички големи строителни компании, сред които "Хидрострой", "Джи Пи груп", "ПСТ груп", "Грома холд" (бившето "Агромах").

Само половината кандидати обаче явно са имали подходящи технически оферти и стигнаха до отварянето на ценовите си предложения.

Цената е всичко

"ГБС" са първенец в това състезание, тъй като според публикация в mediapool.bg техническото им предложение е получило максимален резултат от 40 точки. Тяхната ценова оферта е почти 119 млн. лв. без ДДС, или малко под прогнозната.

Обединението на "Геострой" и "Пъстрой 92" също е получило максимален технически резултат, но тяхната цена е по-висока - 121.2 млн. лв.

Най-ниска цена е предложила компанията "Трейс груп холд" - 95.5 млн. лв. Тяхната техническа оферта обаче е получила и ниска оценка - 28 точки. "ИСА 2000" пък има едва 16 точки за техническата си оферта, а ценовата им е най-висока.

Отстранените играчи

Отстранените компании също са сред най-големите строители в страната.

През октомври премиерът Бойко Борисов нареди на ръководството на АПИ да извади Джи Пи от своите поръчки по законен начин. Фирмата беше главен герой в разследване на "Биволъ", а след това прокуратурата повдигна обвинение на един от двамата основни собственици на Джи Пи - Георги Василев. Компанията е и изпълнител на ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев", който беше критикуван заради качеството. Компанията спечели големият търг за тунел "Железница", като заяви, че ще се откаже от него, но такъв отказ още няма.

Шестима души от ръководството на "Грома холд", което доскоро се казваше "Агромах", пък бяха обвинени в данъчни престъпления през 2017 г. Обединение с основен участник "Грома холд" в момента строи участъка от магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник.

"Хидрострой" на Велико Желев в момента строи участък от магистрала "Хемус". "ПСТ груп" пък ремонтират част от центъра на София около храм-паметника "Св. Александър Невски" и градинката "Кристал".

Какво и кога ще се построи

Поръчката беше обявена през март миналата година, а офертите бяха събрани в края на юни. Разглеждането на техническите предложения обаче отне половин година и ценовите оферти бяха отворени чак в дните между Коледа и Нова година. Отсечката трябва да е готова за 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство.

Продължаването на Южната дъга от столичното околовръстно до началото на магистрала "Тракия" - при пътния възел на бул. "Цариградско шосе", ще бъде с две платна с по три ленти за движение в посока, две локални платна, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалните и директното трасе и тротоари. Ще има общо 4 пътни възела - "Стар Лозенски път", "Герман", "Самоковско шосе" и "Младост". Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална.

Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)
    • + 4

    Този проект се проточи ненормално дълго! И две години за строителството на 6 км, въпреки наистина трудният терен и многото съоръжения по него, ми се вижда ненормално дълго.Толкова има и за кресненското дефиле!

    Нередност?
  • 2
    inikolaev avatar :-|
    inikolaev
    • + 4

    Който ще да я строи, но да започват вече и да приключват, че чакаме от 20 години завършено околовръстно.

    Нередност?
  • 3
    popopo avatar :-|
    popopo
    • + 1

    Цялото околовръстно - когато се направи и от Люлин до бул.Цар Борис III.
    А това кога ще стане?

    Нередност?
  • 4
    niakoi_si avatar :-|
    niakoi_si
    • + 2

    Другата част (Люлин - до НИМ) едва ли някога ще се случи... ще си седи пръстен, скъсан в югозападния край.

    Нередност?
  • 5
    cobanmaala avatar :-|
    чобанмахала

    До коментар [#4] от "niakoi_si": Може да се случи, но при други управляващи. А такива не се виждат на хоризонта. Затова Ви се струва че е невъзможно.

    Нередност?
Нов коментар