ГБС спечели поредна поръчка на пътната агенция за 119 млн. лв.

Компанията е класирана първа за връзката на Южната дъга на околовръстния път на София с "Цариградско шосе"

Шесткилометровият учатък от софийското околовръстно от "Младост" до магистрала "Тракия" значително ще облекчи транзитния трафик, както и входно-изходните "тапи" по време на празници
Шесткилометровият учатък от софийското околовръстно от "Младост" до магистрала "Тракия" значително ще облекчи транзитния трафик, както и входно-изходните "тапи" по време на празници
Шесткилометровият учатък от софийското околовръстно от "Младост" до магистрала "Тракия" значително ще облекчи транзитния трафик, както и входно-изходните "тапи" по време на празници    ©  Георги Кожухаров
Шесткилометровият учатък от софийското околовръстно от "Младост" до магистрала "Тракия" значително ще облекчи транзитния трафик, както и входно-изходните "тапи" по време на празници    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"ГБС - Инфраструктурно строителство", част от "Главболгарстрой Холдинг", ще строи връзката на Южната дъга с "Цариградско шосе". Това става ясно от решение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) от 5 март.

Още преди два месеца, при отварянето на ценовите оферти, стана ясно, че ГБС е фаворит в състезанието. Класирането обаче е предпоследната стъпка преди подписването на договор със строителната фирма.

ГБС напоследък отново се превърна в силния играч в инфраструктурното строителство, след проблемите на няколко нейни конкурента. За последните няколко месеца компанията спечели и строителството на отсечката преди тунел "Железница" на "Струма" за 30 млн. лв. и участъка между Драгоман и Сливница за близо 98 млн. лв. Фирмата има рамков договор за строителни дейности и с държавната компания "Автомагистрали".

На второ място в състезанието за южното околовръстно на София е класирано обединение с участници "Геострой" и "Пътстрой 92" част от групата на "Геотехмин", които са имали добра техническа оферта, но предложената им цена е по-висока от на ГБС - 121.2 млн. лв. На трето място е класирано дружеството "ИСА 2000" на Стоян Инджов.

Повечето големи строителни компании бяха отстранени в хода на търга - "Джи Пи Груп" "Хидрострой", "Трейс Груп Холд", "Грома Холд" (което се казваше "Агромах" допреди половин година") и "ПСТ Груп". Предстои да стане ясно дали някоя от компаниите ще обжалват решението в Комисията за защита на конкуренцията в следващите десет дни.

Междувременно Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) обяви на сайта си, че започва принудителното отчуждаване на имоти в столичните райони "Витоша", "Младост" и "Панчарево" във връзка с изграждането на последната част от околовръстното. Финансирането на отчуждаването се осигурява от АПИ.

"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете въпросника долу: Кога трябва да е готово

Отсечката трябва да е готова за 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство. В случай че няма обжалване, договор може да се подпише до края на март, а връзката с Южната дъга да е готова през 2021г. Обжалването обаче може да забави старта на проектирането с няколко месеца.

Продължаването на Южната дъга от столичното околовръстно до началото на магистрала "Тракия" - при пътния възел на бул. "Цариградско шосе", ще бъде с две платна с по три ленти за движение в посока, две локални платна, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалните и директното трасе и тротоари. Ще има общо 4 пътни възела - "Стар Лозенски път", "Герман", "Самоковско шосе" и "Младост". Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална.

Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.

13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Slick avatar :-|
    Slick
    • - 2
    • + 1

    Само наши хора

    Нередност?
  • 2
    crusible avatar :-|
    crusible
    • + 4

    Айде, да строят бързо и качествено, че тази тапа при Младост не се търпи от твърде много време вече!

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 6

    Не знам дали са наши хора, но по мои впечатления строят по-качествено от повечето компании.

    Нередност?
  • 4
    aly02306991 avatar :-|
    aly02306991
    • - 1
    • + 4

    От така наречените наши фирми ГБС се справя изумително добре и коректно за БГ стандартите. Следя последните 10г. стройтелните проекти в България и мога да кажа, че ГБС са доста ок като качество и срокове. Най-лошият вариант е Треис винаги закъсняват със срока, винаги качеството е много ниско.

    Нередност?
  • 5
    tqy1543257928589749 avatar :-P
    Yordan Georgiev
    • + 1

    Едно евала ! Фирмата ще си свърши работата като хората , читави са ;)

    Нередност?
  • 6
    tqy1543257928589749 avatar :-?
    Yordan Georgiev
    • + 1

    И не се досещам дали ви бях споменавал ,че Джи Пи Груп са една от най - добрите фирми доказали се не само в Б-я !Очакваме доста добра работа от тях !

    Нередност?
  • 7
    csx30583975 avatar :-|
    csx30583975
    • - 2

    ГБС са една изключително сериозна фирма! Това е истината и това е много добре, че те са спечелили поредната поръчка

    Нередност?
  • 8
    csx30583975 avatar :-|
    csx30583975
    • - 2

    Много добри новини. Сериозна и коректна фирма, само това мога да кажа...

    Нередност?
  • 9
    csx30583975 avatar :-|
    csx30583975
    • - 2

    ГБС заслужено спечели тази поръчка. Една фирма с добро име не само у нас, но и в Европа. Подкрепям ги

    Нередност?
  • 10
    csx30583975 avatar :-|
    csx30583975
    • - 2

    Радвам се, че ГБС спечели тази поръчка, те просто го заслужават с коректната си работа

    Нередност?
Нов коментар