Освен sms София въвежда дигитален талон за плащане на синя и зелена зона
Той ще е достъпен през неограничен брой приложения до няколко месеца
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
София въвежда т.нар. дигитален талон за плащане на синя и зелена зона, който ще е достъпен през неограничен брой приложения за мобилен телефон. По този начин потребителите и "Център за градска мобилност" ще спестяват оскъпяването заради посредничеството на мобилните оператори, а и ще се улеснят чужденците, които не са абонати и често имат затруднения с плащането на паркирането. Това става ясно от проект на решение, което ще бъде гласувано от Столичния общински съвет и от обясненията на изпълнителния директор на ЦГМ Христиан Петров пред "Капитал".
Предложението за "дигитален талон" е на Екатерина Йорданова - председател на транспортната комисия към общинския съвет и на заместник-кмета Дончо Барбалов. От него става ясно, че след въвеждането на sms плащанията на синя и зелена зона през 2007 г. те бързо са се наложили като предпочитан начин и в момента представляват 85% от всички разплащания. Макар че са гъвкави и пестят време, те оскъпяват услугата, тъй като веднъж гражданите се таксуват за самия sms, а отделно ЦГМ дължи такса за услугата на трите мобилни оператора, която е в размер на около 12 стотинки на всеки платен лев. Отделно не са изключени технически проблеми на операторите, които правят плащането невъзможно, затруднения имат и чуждите граждани, които не могат да ползват услугата, защото не са местни абонати. Затова вносителите предлагат да се въведе допълнителен начин за заплащане - чрез електронни талони, достъпни чрез мобилно приложение. Предложението най-вероятно ще бъде гласувано този четвъртък.
Стара идея
Идеята за мобилно приложение за плащане на паркирането е внесена официално в общинския съвет преди две години от общинския съветник Войслав Тодоров. Тогава той предлага да отпадне таксата за първи автомобил за живеещите в синя и зелена зона, оскъпяване на таксите за всеки следващ автомобил, както и изработване на мобилно приложение за плащане на паркирането. Според него по този начин ЦГМ ще пести над 650 хил. лв. годишно. Предложението му е отхвърлено с аргумента, че не бил сега моментът.
"Сега, 2 години по-късно и след пропуснати възможности за спестени стотици хиляди левове, внасят идентично предложение в тази част, но от председателя на транспортната комисия и зам.-кмета.
С това мнозинство не е важно какво предлагаш, важно е да го предлага наш човек", коментира Тодоров в профила си в социалните мрежи.
Нов пазар
Според Христиан Петров, директор на ЦГМ, дружеството е работило по други проекти и електронни услуги и сега стига и до дигиталния талон. "Нашата идея не е да разработваме приложение, а да дадем възможност на други разработчици и други доставчици да предлагат услугата. Като хартиените талони могат да се закупуват от нас на едро с отстъпка и да се предлагат в търговски обекти, същото ще е с дигиталните. По този начин създаваме още един пазар - за IT, за мобилни приложения и въвеждаме още един начин за плащане на зоните за паркиране", обясни той. След решението на СОС за дигиталните талони реално услугата може да заработи в рамките на няколко месеца, каза още Петров.
3 коментара
Стойте и гледайте колко ще струва мобилното приложение и как "ЦГМ няма капацитет да го управлява", та затова производителя ще намаже няколко процента комисиона за обработката на транзакции.
Капш правят ли мобилни приложения?
Гаден, мръсен, долен, отвратителен административен кенеф! Това е държавата България..
Не е "дигитален", бе Авторе, ЦИФРОВ е на български! Знаем, че разбирате чужди езици, но уважавайте своя!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.