"Трейс груп" може да започне реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" през май

Проектът е за 10.9 млн. лв. без ДДС и обхваща участък с дължина около 1 км от от бул. "България" до ул. "Луи Айер"

Булевардът е един от най-натоварените в София
Булевардът е един от най-натоварените в София
Булевардът е един от най-натоварените в София    ©  Цветелина Белутова
Булевардът е един от най-натоварените в София    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Реконструкцията на столичния бул. "Тодор Каблешков" в частта му от "България" до "Луи Айер" може да започне в средата на май. Очакванията са още следващата седмица да бъде сключен договор с изпълнителя - "Трейс груп холд", който още на 18 март е бил класиран на първо място в търга с предложена цена от 10.99 млн. лв. без ДДС.

Поръчката обаче е без осигурено финансиране, като се чака то да дойде от бюджета на Столичната община, като за тази година в капиталовата програма на кметството за обекта беше заложена скромната сума от 1 млн. лв. Въпреки това кметът Фандъкова обяви във вторник, че разширението е част от вътрешния градски ринг и е важно за облекчаването на движението. Това обаче се изтъква като приоритет от 13 години насам и все не се стигаше до него, въпреки че бе включвано в редица капиталови програми за ремонти.

Миналата седмица започна и ремонтът на бул. "България" от бул. "Гоце Делчев" до бул. "Тодор Каблешков". Той струва малко над 2 млн. лв. и се очаква да приключи след 20-ина дни.

С велоалея, но без дървета

Проектът предвижда изграждането на изцяло ново южно платно в близо километровия участък. По съществуващото и сега северно платно е предвидено изграждането на велоалея и преасфалтиране. Включени са и дейности по канализация, отводняване и водоснабдяване, улично осветление и електроснабдителна мрежа.

По време на обсъждането на проекта в екологичната комисия на Столичната община през февруари обаче стана ясно, че заради реконструкцията ще бъдат отсечени 74 дървета. На тяхно място ще бъдат засадени нови, но притесненията идват от това, че обикновено се залагат фиданки, които няма как да заместят сегашната дървесна бариера срещу шума и праховото замърсяване.

Срокът, който си поставя "Трейс" за ремонта, е близо пет месеца, или 138 календарни дни. Те ще започнат да текат след сключването на договора и осигуряване на финансиране.

Оплетена поръчка

Обществената поръчка беше обявена през месец август миналата година, след като общината реши да отдели разширението на булеварда в тази част от проекта за пробива му между ул. "Луи Айер" и бул. "Черни връх", който също беше спечелен от "Трейс груп холд" срещу сумата от 10 млн. лв. Причини за промяната в договора се оказаха включването на трамвай, промяната в габаритите и нуждата от нови отчуждения.

В състезанието за новата отсечка от булеварда миналата година се включиха седем кандидата - известната с проблемния ремонт на "Графа" "Джи Пи груп", "Инмат София", "ГБС-Инфраструктурно строителство", "БГ Нова" и консорциумите "Геопът Каблешков" и "Инфраструктура 2019". През февруари комисията поиска четири от фирмите, вкл. победителят "Трейс", да предоставят нови документи и допълнителна информация. В края на март пък са обявени резултатите - отстранени са обединението "Инфраструктура 2019" - заради пропуски в техническото предложение, и "Инмат София", което не е дало цялостна ценова оферта.

"Трейс" е оценена по всички критерии с рекордните 98.7 т., следвана от "Обединение Геопът Каблешков:, което е спечелило 91.02 т. и "БГ Нова" с 85.23. На последно място е класирана "Джи Пи груп" с 82.29 т.