Разбитият заради новия водопровод път до Перник ще се ремонтира до края на юни

Движението по трасето беше пуснато преди два месеца, но досега настилката не е възстановена

Така изглежда пътят във видеото на "Спаси София", снимано в неделя.
Така изглежда пътят във видеото на "Спаси София", снимано в неделя.
Така изглежда пътят във видеото на "Спаси София", снимано в неделя.    ©  Спаси София
Така изглежда пътят във видеото на "Спаси София", снимано в неделя.    ©  Спаси София
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Пътят, който беше полуразрушен заради строителството на аварийния водопровод за Перник, трябва да бъде ремонтиран до края на юни, като изпълнител ще е държавната фирма "Монтажи" - същата компания, която изгради и водопровода. Това става ясно от отговори на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) до "Капитал".

Движението между Мало Бучино и Перник беше спряно временно заради изграждането на водопровода, но в началото на април беше отново пуснато. В свое видео на Facebook страницата на "Спаси София" обаче общинският съветник Борис Бонев показа настоящото окаяно състояние на настилката на пътя. В клипа се вижда, че по платното има камъни и чакъл, които по думите на Бонев може да създават предпоставки за хлъзгане и катастрофи. "Не разбираме защо, когато една фирма строи, след това минават и я глобяват, защото не си е възстановила настилката, но когато държавата строи, правилата за нея не важат", коментира Бонев.

През 2013 г. въпросният път беше ремонтиран за над 11 млн. лв., като проектът бе съфинансиран по оперативната програма "Регионално развитие".

Дейностите по третокласния път са за сметка на дружеството "Монтажи" и са възложени от областния управител на Перник, обясниха от пътната агенция. Реално обаче парите идват от договора за новия водопровод, които Министерският съвет отпусна от държавния бюджет.

Около 1.8 млн. лв. от сумата са предвидени за преасфалтиране, включително на улиците в селата Мало Бучино и Голямо Бучино, обясниха преди време за "Капитал" от "Монтажи". "Тази сума е извън разхода за изграждане на водопровода и се явява допълнителен разход към проекта, за компенсация на движението на тежка строителна механизация и причинените неудобства на хората в двете села и гр. Перник", казаха от дружеството.

"На участъка е направен оглед и са описани дейностите, които трябва да се изпълнят за възстановяване на трасето. Строителните дейности в отсечката се забавиха заради извънредното положение, свързано с разпространението на COVID-19", пишат в отговорите си от АПИ. Не е ясно защо извънредното положение е забавило оправянето на настилката, когато строителният бранш не спря работа тогава дори по големи обекти. Всъщност дори с анекс от 3 април към договора на "Монтажи" за аварийния водопровод е удължен срокът за водопровода с 25 календарни дни от отмяната на извънредното положение, като това значи, че срокът е изтекъл на 8 юни.

Новият водопровод от Мало Бучино до Перник беше пуснат в експлоатация през март, след началото на извънредното положение. Общата сума на договора на фирмата "Монтажи" с възложителя Областна администрация - Перник, беше 26.557 млн. лв. Изпълнителят твърди, че в крайна сметка изплатената сума все пак ще падне.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean

    Борис Бонев , откакто стана общински съветник, почти не го чуваме вече. Преди повече критикуваше , а сега се спотайва. Май често се съгласява с глупостите, които се гласуват в общинския съвет, вместо да излиза и да ги изтипосва на екрана. Хиляди са строителните безобразия в София, завземане на градинки , зелени площи, хаотично строителство и в резултат на това пътен хаос.

    Нередност?
Нов коментар