Скъпият ремонт на магистрала "Марица" се отлага, въпросите остават
Цената е два пъти по-висока от тази на ремонта на "Тракия", но няма обяснение защо е така
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Обновяването на около 13 км от магистрала "Марица" се отлага "поради навлизането в зимен режим". Това отговориха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на въпрос на "Капитал", след като в средата на ноември уж бе даден старт на дейности по седем километра от магистралата край Свиленград.
Цената за километър по трасето е 3.5 млн. лв. (вкл. и подмяна на мантинели), което е доста повече в сравнение с подобни задачи, но АПИ така и не уточни на какво се дължи това, а отговориха само, че засега "ремонтните дейности са преустановени".
Колко точно е скъпо
В ремонта са включени три участъка:
- 7 км в платното за София в района на Свиленград /от 94-ти до 101-ви км/
- 1.8 км в платното за София /от 101-ви до 103-ти км/,
- 3.6 км в двете платна /от 103-ви до км 107-ми км/.
"Ще бъдат обновени общо 12.5 км в посока София и 3.6 км в посока ГКПП "Капитан Андреево", гласеше прессъобщението.
АПИ обяви, че цената на ремонта на трите участъка ще е 24.1 млн. лв., а още 4.2 млн. лв. щяха да се изразходват за мантинели. Така сумата стана общо 28.3 млн. лв., но не се уточни със или без ДДС е тя. Така грубо стойността излиза 3.5 млн. лв. на километър. За сравнение - ремонтът на магистрала "Тракия" струва 1.9 млн. лв. на км.
Тази сметка бе направена от mediapool.bg, а "Капитал" поиска уточнение от агенцията за цената и има ли разлика в дейностите, които ще се изпълняват при двата ремонта - на "Тракия" и на "Марица", за да стане ясно защо се получава тази голяма разлика. Три седмици по-късно единственият получен отговор беше, че ремонтът е спрян.
Първата част от ремонта трябваше да приключи до януари 2021 г., но това очевидно няма да се случи. "Проектът предвижда подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Участъкът ще е с нова хоризонтална шумяща маркировка и ограничителни системи", пише в съобщението на АПИ.
Кой работи
Изпълнител е дружеството "АБ", като няма декларирани подизпълнители за дейностите за поддържане на участък от "Марица" на територията на област Хасково. Компанията доскоро се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, а в началото на 2020г. беше продадено на "Валирион", която не е известна фирма.
Мантинелите пък се доставят от "Юпитер 05". Фирмата е собственост на Николай Иванов, който за кратко беше в ръководството на футболния клуб "Левски", когато отборът се ръководеше от адвоката на Делян Пеевски Александър Ангелов. За периода 2014-2019 г. дружеството е получило 21 млн. лв. от АПИ за доставка на мантинели в Югоизточния и Южния централен район.
4 коментара
Поредният пример за ниско качественото строителство при Боце!
Цената за километър път е 3,5 млн.лв.? Не че съм някакъв експерт, ама... боже господи, как може толкова да струва това?
Магистралите - любимите на обекти на премиера
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.