Коментар | Камерите, които не снимат скоростта

Данните от тол-системата постъпват в МВР, но вътрешното министерство не може да ги ползва като доказателствен материал

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

От София до Бургас по магистрала "Тракия" има точно 3 стационарни камери за измерване на скоростта - 2 на отиване и 1 на връщане. Те контролират пътникопотока на разстояние 370 км. Според данните, предоставени от АПИ, по републиканската пътна мрежа има 420 рамки за камери. Цената на тези камери, които са поставени за контрол при плащането на дължимите пътни такси от превозните средства, които се движат по републиканската пътна мрежа, е 180 милиона лева.

295 от тях са снабдени с камери, които могат да измерват и моментната скорост. Тоест могат да регистрират нарушенията на шофьорите. Могат и регистрират, данните постъпват в МВР, но вътрешното министерство не може да ги ползва като доказателствен материал за извършено и съответно за санкциониране на превишаване на скоростта. То ги приема "за сведение". И така е от 2018 година. 5 години МВР получават информация от камерите на тол системата и лапат мухите.

По магистрала "Тракия" по груби изчисления има повече от 20 такива рамки с камери на АПИ. Те са така поставени, че на практика е абсолютно безсмислено да се нарушават ограниченията на скоростта. Нещо повече - камерите са разположени из цялата платена републиканска мрежа. Тоест обхващат основните пътища, по които масово се нарушава Законът за движение по пътища, а и стават значително повече катастрофи заради превишена скорост отколкото на магистралите според статистиката на КАТ.

За да стане възможно камерите на АПИ да могат да се ползват за санкциониране на превишаването на скоростта, са необходими две прости неща - камерите да бъдат сертифицирани от агенцията по метрология и да бъде променен Законът за движение по пътищата. И двете неща са в прерогативите на държавата и е необходима м-а-а-а-алка инициативност от страна на МВР.

Ако през 2022 година КАТ са издали електронни фишове за над 130 млн. лева с онези камери, които всички знаят къде са, представете си какво може да се направи с 300 камери по цялата мрежа.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ahorns avatar :-|
    YT
    • + 1

    Който иска намира начини, които не иска намира оправдания. В Сърбия измерват времето за преминаване на отсечка от магистралата и ако средната скорост е била над позволената - глобяват. Много по-лесно е да се направи такъв тип проверка (трябва да се докаже само точното време, което е тривиално от софтуерна гледна точка), отколкото да се сертифицира камерата за измерване на скорост (което би означавало метеорологичен контрол, специална памет и сензори с определено допустимо отклонение).

    Нередност?
  • 2
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • + 2

    Могат ама не смеят, щото има над 3 млн. регистрирани автомобила, което означава поне 4млн гласоподаватели, свързани с автомобилните глупости. Иначе казано, ако ги ядосат и тези ще могат да бламират всички водещи партии от последните избори. Баце заради това прокара 130 км/час на магистрала, щото да е "готин" пред автоелектората.

    Нередност?
  • 3
    xte29566872 avatar :-|
    xte29566872
    • + 1

    За да няма празни приказки, просто прочетете ЗДП и правилника за приложението му. Там понятие "средна скорост" няма.
    За да се въведе, както и да се ективират скамерите на АПИ, трябва промяна в закона.

    Нередност?
  • 4
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • + 2

    Разбира се, че проблемът не е в меренето, а в СЪБИРАНЕТО на наложените глоби.
    Каквото и извънземна система да се измисли за отчитане на нарушенията, генериране и изпращане на електронни фишове, тя се сблъсква с невъзможността държавата/общините да си съберат парите.
    Комичните механизми, които от време на време самодейци измислят (отнемане на автомобили или недопускане на хора с глоби да пресекат границата) са правно нищожни и рухват в първото дело. Още повече, че от страна на ответника (държавата) обикновено не се явява никой...

    Раздутата авто администрация трябва да започне да се учи да мисли.
    Ще подскажа: как започнаха да си плащат общинския данък? Ами обвързаха плащането му с допускането до ГТП, а без стикер за ГТП първото ченге ще те спре от движение.
    Обвързаност. Това е спасението.
    А меренето е повод едни пари от бюджета да стигнат до правилния джоб.

    Нередност?
  • 5
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 1
    • + 1

    P.S. Призрачният Степанакерт след напускането му от арцахските арменци:
    https://colonelcassad.livejournal.com/8673680.html

    Пак си пуснете видеото с призразния Степанакерт.
    А сега си представете така София, Пловдив, Шумен...
    Да не дава Господ.
    Въпреки старанието на Дянков/Тагарев.

    Нередност?
  • 6
    antipa avatar :-|
    D-r D

    До коментар [#5] от "D-r D":

    Нередност?
  • 7
    demokoko18 avatar :-|
    demokoko18

    Могат, ама не искат, щото така някой ден ще се обезмислят и "чантаджийте" и изведнъж - ха, ще се бачка само за едната заплата и ранно пенсиониране.

    МВР е огромен длъжник на обществото и е добре да го разбере най-накрая.

    Нередност?
Нов коментар