🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Коментар | Мис и Мистър "Мокър костюм"

Противоречивата кампания за чисто българско Черноморие не решава по-сериозните проблеми на морския ни туризъм

Проблемите на морския ни туризъм са много и само един от тях е притеснението на туристите за състоянието на водата, което може да се реши със сериозна и целенасочена информационна кампания
Проблемите на морския ни туризъм са много и само един от тях е притеснението на туристите за състоянието на водата, което може да се реши със сериозна и целенасочена информационна кампания
Проблемите на морския ни туризъм са много и само един от тях е притеснението на туристите за състоянието на водата, което може да се реши със сериозна и целенасочена информационна кампания    ©  Надежда Чипева
Проблемите на морския ни туризъм са много и само един от тях е притеснението на туристите за състоянието на водата, което може да се реши със сериозна и целенасочена информационна кампания    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Слънце, море, мениджър със замечтан поглед, облечен в официален костюм, мокър до колене. Тази картина има за цел да информира български, английски, полски и румънски туристи, че няма замърсяване в Черно море след взривяването на язовир "Нова Каховка" в Украйна, и по възможност да ги убеди да посетят морските ни курорти. Комуникационната кампания с мото "Чисто е" е на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели и започна в края на миналата седмица, като агитира управителите на хотели по Черноморието да се снимат в официално облекло, нагазили във водата.

Инициативата стартира с публикация във Facebook страницата на Сдружението на заведенията в България и само за няколко дни беше споделена стотици пъти. Това обаче не е в резултат на рязко засилване на интереса към морския туризъм в България. Реакцията на хората беше от объркана до подигравателна и повдигна въпроси относно смисъла и ефективността на кампанията.

Според описанието на сдружението снимките на мениджъри в мокри костюми имат за цел да дадат гаранция за чистотата на черноморското крайбрежие, като застават зад това послание с лицата и имената си. Към началото на кампанията гаранция за това дават общо петима мениджъри от три различни хотела, включили се със собствени снимки. Инициативата обаче успя да провокира въображението на повече потребители, които създадоха множество колажи на хора с противогаз в морето или на Ричард Алибегов, председателя на друга организация - Българската асоциация на заведенията, изобразен като Посейдон - богът на морето. Последната идея дори допадна на сдружението, което сподели колажа във Facebook с послание, че чувството за хумор е важно в туризма, което само увеличи притесненията, че снимките на "Мениджър мокър костюм" всъщност са съвсем сериозни.

Дори при чисто черноморско крайбрежие остават спорното качество на обслужването, повишаващите се цени, съмнителните концесионери на плажовете и презастрояването.

Проблемите на морския ни туризъм са много и само един от тях е притеснението на туристите за състоянието на водата, което може да се реши със сериозна и целенасочена информационна кампания. Но дори при чисто черноморско крайбрежие остават спорното качество на обслужването, повишаващите се цени, съмнителните концесионери на плажовете и презастрояването. Дори при съвършена реклама (от каквато сме много далеч към момента) проблемите остават. Защото ако състоянието на водата в Черно море не зависи пряко от мениджърите на хотелите и ресторантите в курортите, то решенията на много от останалите проблеми са в техните ръце. Но това изисква усилия, а те продължават удобно да си затварят очите за реалните причини редица български и чуждестранни туристи да предпочитат плажовете в Гърция например. Чак когато проблемите бъдат решени, може да влезе в сила смислена, дългосрочна и професионално направена комуникационна кампания. Защото не е вярно, че няма лоша реклама. Има.

Все още няма коментари
Нов коментар