Стрийминг бизнесът на Disney се разширява с цената на рекордна загуба от 1.5 млрд. долара
Моделът, залагащ на високи разходи за съдържание и маркетинг, може да е към края си
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Walt Disney отчете по-слаба от очакваната печалба за третото тримесечие в резултат на огромна загуба в стрийминг бизнеса. Благодарение на досегашната си стратегия да инвестира в разрастване Disney е добавила нови 14.6 млн. абонати на платформите си за видеосъдържание, но на цената на 1.5 млрд. долара загуба от подразделението. Докато инвеститорите стават все по-скептични към бизнес модела, който трайно е минус, от Disney заявиха, че очакват стрийминг услугите им да излязат на печалба през 2024 г. Акциите на компанията поевтиняха след новините, а от началото на годината са спаднали с над 35%.
- Disney заплашва Франция с директно пускане на касови филми в платформата Disney+
- Акциите на Netflix скочиха след отчетени 2.4 млн. нови потребители
Оперативните загуби на стрийминг дейността са с 800 млн. долара повече основно заради рязко покачващите се разходи за съдържание и маркетинг, които компанията вече планира да съкрати. Disney отчете печалба от 30 цента на акция, доста под очакваните от Уолстрийт 54 цента. Цялостно приходите са нараснали с 9% до 20 млрд. долара, а нетната печалба е 162 млн. долара, което е с 1% повече спрямо година по-рано.
Ръстът на потребителите надхвърля очакванията, като стрийминг услугите Disney Plus, Hulu и ESPN Plus общо достигат 235.7 млн. и изпреварват Netflix, чиито абонати за момента са около 223 млн. Главният изпълнителен директор на Disney Боб Чапек защити стратегията на високи разходи и каза, че бързият растеж на Disney Plus е "директен резултат от нашето стратегическо решение да инвестираме сериозно в създаването на невероятно съдържание и разпространението на услугата в международен план". Загубите от стрийминг ще започнат да намаляват и се предвижда Disney Plus да реализира първата си печалба през 2024 г., ако няма "значителна промяна" в икономическата среда, каза още той.
Резултатите са показателни за трудния баланс, който компанията се опитва да постигне между това да инвестира достатъчно в популярни предавания и филми, с които да привлича нови абонати, да диференцира успешно цените на десетките различни пазари и да държи разходите под контрол, така че стриймингът да е печеливш. Disney Plus планира да вдигне цената на абонаментите и да представи нов икономичен план с реклами, след като Netflix вече предприе подобна стъпка.
Парковете носят печалба
Тематичните паркове на Disney отчитат рекордни приходи от 7.42 млрд. долара за тримесечието, или с 36% нагоре на годишна база. Компанията отдава ръста на "структурните промени", направени по време на пандемията, които са помогнали да се ограничат разходите за труд, да се управлява по-добре потокът от хора и са насърчили посетителите да харчат повече. През последната година Disney пусна онлайн система за резервации за парковете, както и функции, които позволяват на гостите да плащат допълнителни такси, за да пропуснат дългите опашки за популярни атракции.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.