Акциите на Netflix скочиха след отчетени 2.4 млн. нови потребители

Платформата постепенно пуска икономичния си абонаментен план и предприема мерки срещу споделянето на пароли

Основната част от ръста идва от Азиатско-Тихоокеанския регион, а най-малко са новите абонати от САЩ и Канада
Основната част от ръста идва от Азиатско-Тихоокеанския регион, а най-малко са новите абонати от САЩ и Канада
Основната част от ръста идва от Азиатско-Тихоокеанския регион, а най-малко са новите абонати от САЩ и Канада    ©  Pixabay.com
Основната част от ръста идва от Азиатско-Тихоокеанския регион, а най-малко са новите абонати от САЩ и Канада    ©  Pixabay.com

Netflix обърна тенденцията на свиване на потребителската си база и отчете нетен ръст 2.4 млн. абонати за третото тримесечие, което е повече от два пъти над прогнозираните 1 млн. нови клиенти. Така платените абонати на стрийминг услугата глобално надхвърлят 223 млн., а компанията очаква числото да нарасне до 227 млн. до края на годината. След обявените неочаквано добри резултати акциите на Netflix скочиха с над 14% в следборсовата търговия.

През тримесечието стрийминг платформата пусна последните епизоди от четвъртия сезон на хитовия си сериал Stranger Things, както и Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story, който се превърна в един от най-гледаните на Netflix за всички времена, пише Financial Times. По-голямата част от ръста идва от Азиатско-Тихоокеанския регион с 1.43 млн. нови абонати, докато САЩ и Канада допринасят с едва 100 хил. "Впечатляващите резултати на Netflix показват, че историята на растежа далеч не е приключила", каза анализаторът на Investing.com Харис Ануар.

Повечето големи стрийминг услуги са спрели да растат в САЩ, където пазарът достига насищане. По-новите играчи като Paramount+ на Paramount Global разрастват пазарния си дял благодарение на предаването на спортни събития на живо. В своето съобщение до акционерите Netflix отбелязва, че други медийни компании губят пари от стрийминг, като според компанията нейните конкуренти ще завършат годината с общи оперативни загуби над 10 млрд. долара, докато очакваната годишна печалба на Netflix е между 5 и 6 млрд. долара. Компании като Walt Disney управляват множество бизнеси, които компенсират загубите от техните стрийминг услуги.

Преди обявяването на последните резултати акциите на Netflix бяха 60% надолу от началото на годината насред общия спад на борсите, но и заради загубата на абонати през първото тримесечие.

Новият абонаментен план тръгва от ноември

Netflix хвърли светлина върху своя нов абонаментен план с по-ниска цена, който обаче ще разчита на реклами. Плановете са той да стартира през ноември в 12 държави. Компанията заяви, че е оптимистично настроена за икономичния абонамент, и очаква той да няма съществен принос в началото, но постепенно да расте с времето. Анализатори очакват новият план да помогне за задържането на абонати, като някои настоящи преминат към него, но и да привлече нови или отказали се клиенти.

Стрийминг услугата също така ще предприеме мерки срещу споделянето на акаунти през следващата година, като ще позволи на хората, които са ползвали чужди профили, да създадат свои собствени, като ще има и опция за създаване на подакаунти към такива на семейство и приятели.

Нов сезон на драматичния сериал за британското кралско семейство The Crown, както и продължение на филма Knives Out от 2019 г. се очаква да привлекат зрителския интерес през четвъртото тримесечие. Компанията обаче предупреди, че приходите и печалбите ще намалеят заради ефектите от силния долар и високата инфлация по света.