Netflix с рекорден брой потребители през второто тримесечие

Компанията не е силно засегната от протестите на сценаристите в Америка заради международните си продукции

Част от добрите показатели се дължат на новия по-евтин план, който включва реклами.
Част от добрите показатели се дължат на новия по-евтин план, който включва реклами.
Част от добрите показатели се дължат на новия по-евтин план, който включва реклами.    ©  Reuters
Част от добрите показатели се дължат на новия по-евтин план, който включва реклами.    ©  Reuters

Американският стрийминг гигант Netflix би трябвало да отчете рекорден брой плащащи потребители при представянето на финансовите резултати за второто тримесечие на годината. Прогнозата на The Times посочва, че компанията ще съобщи за 234.5 млн. клиенти, като 2.7 млн. от тях са направили профилите си през периода април - юни.

Прогнозата на Refinitiv показва, че Netflix нетно е добавил 1.7 млн. души към потребителската си база, което е пълен обрат от същия период на 2022 г., когато беше отчетен спад от почти 1 млн. души. Второто тримесечие на годината по принцип е от по-слабите за стрийминг платформите, тъй като през него има редица ученически ваканции, пише Reuters.

Факторите

Очаква се приходите за периода да възлизат на 8.2 млрд. долара, което би било увеличение от 3.6% на годишна база. Сериозна част от този скок се дължи на новия план, който компанията предлага. Той е на по-ниска цена от 6.99 долара на месец, но за сметка на това включва реклами. Данни на Visible Alpha показват, че за шестте месеца, в които включващата реклами версия е достъпна, около 2.7 млн. души са се абонирали за този вариант.

Новият вариант за абонамент е от ключово значение за компанията, тъй като макар и цената да е по-ниска, се получават значителни приходи от рекламата. Приходите, поддържани от реклами, вероятно възлизат на 169.3 млн. долара през второто тримесечие. Insider Intelligence прогнозира, че Netflix най-вероятно ще генерира 770 млн. долара приходи от реклами до края на годината.

Сериозна възможност за увеличаване на финансовите постъпления е и борбата със споделянето на паролите, която Netflix започна по-рано тази година. Ходът, който принуждава потребителите, които споделят акаунт извън един и същи дом, да плащат допълнителна такса, доведе до четирите най-големи дни на добавяне на потребители в САЩ за последните пет години, показват данни от изследователската фирма Antenna.

"Нашите експерти изчисляват, че от 100 млн. домакинства, за които се съобщава, че споделят пароли, Netflix може да стимулира около 50%, за да създадат в крайна сметка свои собствени акаунти", казва анализаторът на Third Bridge Джейми Лъмли пред Reuters.

Сценаристките протести не са голям проблем за пионера в стрийминга

Друг положителен момент, който се очаква да бъде обсъден при представянето на резултатите в сряда, е ограниченият ефект на стачката на сценаристите в САЩ върху компанията. Това се дължи на големия брой международни продукции, по които стрийминг платформата работи, като тя дава доза сигурност за продължаването на пускането на нови предложения. Това мнение е подкрепено и от анализатори от SVB MoffettNathanson, Credit Suisse и Insider Intelligence.

Възможен проблем за компанията обаче е решението на Гилдията на екранните актьори и Американската федерация на телевизионните и радиоартисти да се включат към недоволството на Гилдията на сценаристите в САЩ. То дойде, след като двата профсъюза бяха в над едномесечни преговори с радиа, телевизии и стрийминг платформи за повишаване на заплащането, но съществен резултат не беше постигнат.

Дванадесетдневното удължаване на договора и преговорите малко преди първоначалния краен срок в края на юни донесоха известна надежда за постигане на сделка, но враждебността само нарасна. Звездата от "Бавачката" Фран Дрешър, която оглавява профсъюза на екранните актьори, каза, че това ги е накарало да се "почувстват сякаш сме били измамени, като може би просто да оставим студиата да рекламират своите летни филми още 12 дни".

Преди началото на преговорите 65 хил. актьори, които гласуваха, с огромно мнозинство призоваха синдикалните лидери да обявят стачка, както направи Гилдията на писателите на Америка, когато договорът им изтече преди повече от два месеца.

Какво искат протестиращите

В продължение на десетилетия актьор, който участва в популярно телевизионно шоу като Seinfeld или The Office дори веднъж, можеше да разчита на получаване на чекове за авторски права, когато сериалът се появяваше в повторения. По този начин даденият артист получаваше заплащане дори в моменти, когато не е успявал да си намери работа. Моделът на стрийминга обаче до голяма степен намали този доход, като остатъчните плащания не са обвързани с популярността на шоу или филм. Актьорите искат дългосрочен дял от тези приходи.

Проблемът е един от многото, които актьорите имат общо с писателите. Както за сценаристите, така и за изпълнителите преминаването към стрийминг и неговите ефекти също означават по-кратки сезони на шоута с по-дълги интервали между тях и следователно по-малко работа. Те казват, че инфлацията изпреварва планираните увеличения на заплащането в техните договори.