Netflix поевтинява за потребителите в България

От 14 февруари американската стрийминг платформа намали цената на трите си плана за клиентите си в страната

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

На 14 февруари клиентите на Netflix в България получиха e-mail, с който биват уведомени, че цената на месечния им план ще е по-ниска. Така най-евтиният Basic план от 7.99 евро ще струва 4.99, а най-скъпият Premium от 11.99 става 9.99 евро. Standard от 9.99 евро се намалява на 7.99 евро. Оказва се, че такива съобщения са получили и потребителите от повечето от останалите балкански страни като Хърватия, Словения, Босна и Херцеговина, Сърбия, Албания и Северна Македония.

От компанията не са излезли с официално изявление, но намаляването на цените на плановете може да се обясни с въвеждането през есента на евтиния план с реклами и факта, че Netflix вече въвеждат ограничения за използване на един акаунт от повече от едно домакинство. Навярно идеята е по-евтините планове да бъдат по-привлекателни и "поносими" за потребителите след бъдещите рестрикции, но и да има по-голям баланс спрямо пазарите, на които Basic планът с реклами е достъпен.

По данни на самата компания по света над 100 млн. домакинства използват чужд акаунт без да плащат за това. От Netflix желаят да ограничат това и преди дни обявиха, че въвеждат правила за следене кой и откъде използва дадена регистрация. Също така срещу допълнителна такса (различна за отделните държави) ползвателят му може да добавя още потребители. Сред страните, в които това вече е възможно, са Испания, Португалия, Канада и Нова Зеландия.

Потребителите ще трябва да посочват своя адрес, от който ще използват услугата, но не става ясно как точно ще се следи дали се спазва това. В съобщението на стрийминг компанията е посочено, че и за в бъдеще при пътуване потребителите ѝ ще могат да гледат видео-съдържание от акаунтите си без проблем.

Счита се, че подготовката за рестрикциите с ползването на акаунтите на Netflix е започнала още в края на октомври 2022 г., когато компанията технологично въведе отделянето на профилите от един акаунт в отделни самостоятелни потребителски единици. Преди това не беше възможно член на семейството да създаде и използва отделен акаунт, но като запази цялата налична в профила си информация.

Промените в цените на плановете и въвеждането на рестрикциите идват в момент, когато компанията отчете за последното тримесечие на 2022 г. привличането на нови 7.7 млн. платени потребители като те достигнаха 231 млн. в целия свят. За четвъртото тримесечие приходите на компанията са 7.9 млрд. долара, а чистата печалба за цялата година е едва 55 млн. долара след 607 млн. през 2021 г.

Цените на конкуренцията

С промяната Netflix все още остава една от скъпите стрийминг платформи за видео съдържание, но пък по данни на JustWatch за 2021 г. държи 31% от пазара в страната. HBO Max (до март 2022 г. HBO GO) е най-дълго на българския пазар и със своите 16% дял се нарежда втора по популярност. За това допринася и фактът, че мобилните оператори предлагат в абонаментните си планове допълнителна услуга абонамент за HBO. Дори и да не бъде използван през мобилен оператор HBO Max е все пак най-евтин вариант със своя единствен план от 4.99 евро на месец. Ако бъде заплатен едногодишен абонамент, цената на месец пада дори до 3.32 евро.

Disney+ навлезе в България в средата на юни 2022 г. и цената му е 7.99 евро на месец, но чрез годишния абонамент потребителите получават 15% отстъпка или приблизително 6.66 евро на месец.

С 15% Amazon Prime се подрежда на трето място по разпространение в страната. За българските му потребители на месец струва 5.99 евро, но първият един месец е безплатен, за да може платформата да бъде тествана от потребителите.

От средата на декември 2022 г. в България започна да функционира и SkyShowtime на филмовия гигант Paramount Global. Цената му от 3.90 евро за момента е най-ниската на месец, като със закупуване на годишен абонамент пада дори до 2.66 евро.

8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nca43604694 avatar :-|
    Данчо

    Нетфликс имат ли вече Български субтитри?

    Нередност?
  • 2
    tina92 avatar :-|
    Тина
    • + 3

    И аз чаках бълг. субтитри, но засега няма. Затова пък се абонирах за SkyShowtime, засега съм много доволна, възползвах се от намалението до 8 феруари. Страхотни сериали 1883, 1923 и вече в наши дни Йелоустоун. Както и много други.

    Нередност?
  • 3
    iqp461106382 avatar :-|
    Георги Куманов
    • + 3

    До коментар [#1] от "Данчо":

    Не.

    Нередност?
  • 4
    massaraksh avatar :-|
    massaraksh
    • - 1

    Здравейте, г-н Куманов,

    За абонатите в България промяна няма.

    Моля, проверете информацията си. Абонатите в България не са получавали такива имейли, например аз, а проверката на информацията от публикацията Ви, която инициирах през чат с Нетфликс потвърди следното: "There are decrease in plan change but we don't have a plan decrease in your county. Plans in some countries has decreased but not on Bulgaria.."

    Нередност?
  • 5
    massaraksh avatar :-|
    massaraksh
    • + 2

    Всъщност, може и да сте прав (освен получаването на имейли от потребителите), тъй като официално обявените на сайта им в момента са наистина EUR 9,99 за Premium, но последната платена от мен такса (началото на февруари) бе в размер на EUR 11,99.. и сега този отговор от customer support..
    Явно ще разбера следняколко дни в началото на март..

    Нередност?
  • 6
    drustar avatar :-|
    Kalter
    • + 2

    До коментар [#5] от "massaraksh":

    Потвърждавам, че на 14.02 си поднових Premium абонамента, за който ме таксуваха EUR 9,99.

    И при вас ще бъде така.

    Нередност?
  • 7
    drustar avatar :-|
    Kalter
    • + 2

    Също така изпратиха и email:

    Hi *****
    We hope you’re enjoying everything Netflix has to offer. We’re updating the pricing of our plans, and your monthly price will decrease to €9.99 on your next billing date after 14 February 2023.

    Нередност?
  • 8
    iqp461106382 avatar :-|
    Георги Куманов

    До коментар [#5] от "massaraksh":

    Съжалявам за късния отговор, но да - някой абонати на по-късен етап са получили известие за промяната. Все пак, както сте се уверили, следващия месец са Ви таксували по-малко.

    Нередност?
Нов коментар