🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Смартфон производителите искат да съживят слабия пазар със сгъваеми устройства

Samsung, Motorola и Huawei продължават да инвестират в скъпи сгъваеми устройства въпреки малките продажби

Сгъваемите смартфони все още трудно намират купувачи
Сгъваемите смартфони все още трудно намират купувачи
Сгъваемите смартфони все още трудно намират купувачи    ©  Shutterstock
Сгъваемите смартфони все още трудно намират купувачи    ©  Shutterstock

Всеки голям производител на смартфони, с изключение на Apple, залага на сгъваемите устройства, за да съживи слабия мобилен пазар, въпреки че устройствата все още не успяват да привлекат масовите потребители.

Сгъваемите устройства, които имат екран, отварящ се като книга или компактно огледало, имат едва малко над 1% от пазара на смартфони близо пет години след първото им представяне. И все пак Samsung инвестира още повече в продукта и маркетинга му, съобщава Financial Times.

Кои са доминиращите на пазара

На световния пазар доминира Samsung със 73% дял от сгъваемите устройства. Компанията се позовава на прогнозите на Counterpoint Research, че сгъваемите телефони могат да надминат по продажби една трета от всички смартфони, които струват над 600 долара, до 2027 г.

"Ще продължим да позиционираме своите сгъваеми устройства като ключов двигател за нашия растеж", казват от Samsung.

Други производители на телефони, като Motorola, китайската компания Huawei и отделената от нея Honor, също възлагат надежди, че продуктът ще помогне за съживяването на пазара, който през 2023 г. претърпя най-лошата си година от повече от десетилетие.

Стратегията на Apple

Бен Ууд, анализатор в CCS Insight, коментира пред Financial Times, че през изминалата година всички в индустрията, с изключение на Apple, са заложили на сгъваемите телефони. Производителят на iPhone все още не проявява интерес към тази категория, въпреки че заявките за патенти показват възможност компанията да представи iPad, който се сгъва наполовина. Всички останали на пазара за смартфони следват Samsung, включително Pixel Fold на Google и китайските алтернативи от Huawei, Oppo и Xiaomi.

Пазарните данни показват, че сгъваемите устройства все още са далеч от масово разпространение. Проучване на Counterpoint Research смята, че през тази година ще се продадат около 16 млн. сгъваеми телефона, 1.3% от общия пазар на смартфони. Според анализаторите това, което спира потребителите, са притеснения относно цената, надеждността и полезността.

В контекста на общия пазар на смартфони, сгъваемите устройства заемат значителен дял от премиум сегмента на определени пазари, като САЩ и Китай. Премиум цената на сгъваемите телефони помага на производителите да компенсират малките продажби на по-евтините си устройства. В САЩ моделът на Samsung Z Fold 5 струва 1800 долара, докато Magic VS2 на Honor започва от 979 долара в Китай.

Бъдещето на индустрията

Убеждаването на повече потребители да заплатят тези суми е предизвикателство, като мнозина изпитват притеснения за издръжливостта на гъвкавите екрани. Анализаторът в Canalys Рунар Бьорховде коментира, че нивата на възвръщаемостта на инвестицията при сгъваемите устройства е по-висока от тази на традиционните смартфони.

Анализаторът казва още, че "е едно да доведеш хората до сгъваемия сегмент, но друго да ги накараш да останат" в него. И все пак китайските производители като Honor и Huawei откриват, че техният вътрешен пазар е по-отворен за сгъваемите устройства. Там продажбите на устройствата през последните три месеца на 2023 г. са се увеличили двойно спрямо същия период през 2022 г., сочат данните на Counterpoint.

Все още няма коментари
Нов коментар