🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

GlaxoSmithKline проучва възможността да продаде потребителския си бизнес

Advent International, Blackstone и Carlyle Group са сред потенциалните купувачи, компанията обмисля и листване на борсата

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Фармацевтичният гигант GlaxoSmithKline (GSK) проучва възможността да продаде потребителския си бизнес, който е оценяван на около 54 млрд. долара, твърдят източници на Bloomberg. Освен сондирането за интерес при евентуална продажба, от компанията се подготвят и за публично предлагане на борсата. След завършване на проучвателния процес от GSK, който се очаква да покаже кой от двата варианта би донесъл повече средства, ще бъде взето решение и за посоката на действие.

Сред фондовете, които за момента проявяват интерес, са Advent International, Blackstone, Carlyle Group, CVC Capital и KKR. Според Bloomberg евентуална сделка би била една от най-големите в бранша, а за да бъде завършена, е възможно и партньорство между различни фондове.

През юни изтече информация, че компанията подготвя и публично предлагане на бизнеса си. За целта тя е започнала работа с банката Goldman Sachs, но дата за листването все още не е обявена.

Непотребителският бизнес на GSK вече е отделна компания, наречена New GSK, която ще се занимава ексклузивно с фармацевтичен бизнес и създаването на лекарства. Пред нея е поставена цел от 5% ръст в продажбите годишно, както и увеличение на печалбите с 10% до 2026 г. Крайната цел за това десетилетие е постигането на 33 млрд. паунда приходи, което би помогнало за преодоляването на загубата на ексклузивните права над няколко изключително доходоносни лекарства като dolutegravir, който третира вируса ХИВ и носи 4.7 млрд. паунда на компанията годишно. Изпълнителният директор Ема Уолмлси има амбициите отново да направи компанията глобален лидер във ваксинационните и имунологичните изследвания.

Все още няма коментари
Нов коментар