🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Новото образование

Тенденции в образование и полезна информация за търсещите възможности

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Нашето време изисква ново образование." Думите са на международно признатия експерт Марк Пренски, който говори на тазгодишното издание на международната конференция за технологии в образованието BETT. Той беше категоричен, че за да отговори училището на света, в който живеем - както и на този, в който ще живеят днешните ученици, то трябва да се промени. А първата стъпка е коренно различна учебна програма - такава, която кара учениците да мислят и действат ефективно, да имат качествени взаимоотношения с другите и да постигат истински успехи в живота. Само така образованието ще превърне учениците в "способни хора, които могат да направят света по-добър", смята Пренски.

Идеите му не са чужди за много хора, които работят в сферата на образованието и в България. Активните учители, които искат да спечелят интереса на учениците си, отдавна търсят начини да разчупят часовете си. Амбицираните директори знаят, че без подкрепата на родителите и местната общност няма как да движат училищата си напред. Хора от бизнеса са разбрали, че нямат нужда от кадри с тесни професионални умения, а от гъвкави и мислещи граждани. Неправителственият сектор пък е глътката въздух, която често отваря врати за нови идеи в училищата. Остава държавата - взимащите решения на високо ниво, които все още мислят в бюрократични рамки, страхуват се да направят големите крачки и да позволят същинската трансформация на образованието. А тя ни е отчайващо необходима.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    spikespiegel avatar :-|
    spikespiegel
    • + 1

    Искат да преоткрият топлата вода ? На много места този проблем е решен и в най обикновените училища и колежи. Сравнението може да бъде аналогично на една бг фирма и една западна.
    Преди и по време на колежа в сащ си имахме занятия по ефективно мислене, състоящи се от, понякога гледане на филм и коментирането му, различни логически игри, изнасяне на представления и какво ли още не. Имахме по 2 предмета на ден, максикум 5 учебни часа. Предмети от вида на първи стъпки в бизнеса, компютри, избирахме си 2 предмета всеки семестър и имахме доста домашни, но на даскало или се замервахме с пай почти всеки месец или посещавахме верайзън, спринт центровете или някоя болница, срещахме се с персоналът, разказваха ни за работата си хората, най добрите ни учители бяха завършили философия, седмично имахме фейс ту фейс разговори с всеки преподавател...
    Като цяло, нищо общо...
    Лекциите ни бяха на малки групи за да можем да участваме активно.
    Някои от стаите бяха напълно прозрачни и ако играеш игри по време на час, директорът на гимназията обикаляше постояно и наблюдава.
    Общо взето Бг= хаос, африка= хаос, Еу=ред, сащ= ред

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал