🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

еFaktura – съвременната система за обмен на фактури

Една организация може да спести 1–2% от годишния си оборот при заместване на хартиената фактура с електронна.

еFaktura – съвременната система за обмен на фактури
еFaktura – съвременната система за обмен на фактури
   ©  Банксервиз АД
   ©  Банксервиз АД
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Всеки мениджър може да изчисли колко време отнема на служителите му да разпечатат, да сложат в плик, да адресират и изпратят до клиента хартиената фактура. Голям е и броят всеки месец на върнати фактури поради неточни адреси и човешки грешки. Освен това хартията изисква значителен ресурс за поддържане на традиционния архив – помещения, енергия, човекочасове и т.н.

С напредване на технологиите и с оглед оптимизиране на ресурсите обменът на фактури в редица държави се извършва основно по електронен път. Електронната фактура е документ, подписан с валиден електронен подпис, и е напълно равностойна на съответния хартиен носител. С преминаването към електронни фактури и двете страни – получател и изпращач,печелят най-важното – време и пари.

Издаването на електронни фактури има редица предимства. На първо място се гарантират навременното получаване, минимизирането на грешките и недоставянето на важните документи. Водещ идентификатор е имейл адресът на получателя, където той вижда известие за изпратени до него фактури. Той може лесно да получи своите фактури, като последва уникалния линк, който създава негов профил при първата получена фактура.

В България фактурите в услугата eFakturа, разработена и въведена от "Банксервиз" АД, са защитени чрез технологията на електронния подпис, като по този начин се гарантира автентичност и ненарушимост на съдържанието в документа. Програмата дава онлайн възможност за решаване на спорове по фактурите, без да се налага контакт по телефона или ходене в офиса на издателя на документите. Добавена стойност към всички тези предимства е осигуреният електронен архив както за получените документи, така и за свързаните с тях спорове. eFaktura е първото решение за представяне на електронни фактури, което отговаря изцяло на изискванията на законодателството в България.

Системата дава възможност за заплащане чрез Интернет банкиране, или БОРИКА / MasterCard / VISA карти, ако съответният издател ползва тази услуга. Важно преимущество е гарантираната обратна разписка за получените фактури. Издателят има лесен достъп до информацията кои фактури са получени, кога и от кого.

eFaktura е решението, ориентирано към опазването на околната среда. Всяка година се изсичат хиляди декари гори за изработката на хартия. "Зелената технология" гарантира изцяло безхартиен метод на документооборота. Преминаването към електронно фактуриране показва социалната ангажираност на компанията, ползваща услугата, в опазването на околната среда не само на думи, а чрез конкретни действия!

"Банксервиз" АД разработва и успешно налага на пазара в България уникалната по рода си система за сигурен обмен на електронни фактури – eFaktura. Услугата се появява официално на пазара през месец октомври 2007 г. Оттогава досега издателите в системата са вече над 100, регулярните получатели – над 50 000, а фактурите, минали през системата – над 1 000 000. eFaktura може да се ползва от различни издатели на фактури независимо от обемите, технологията или вида отношения – b2b или b2c.