🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Мирослав Вичев: БОРИКА ще предлага платежни услуги за фирми и граждани

Чрез новата услуга InfoPay ще може да се правят безкартови плащания, разказва главният изпълнителен директор на компанията пред "Капитал"

Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на БОРИКА
Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на БОРИКА
Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на БОРИКА    ©  Цветелина Белутова
Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на БОРИКА    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Главният изпълнителен директор на "Борика" Мирослав Вичев ще е сред лекторите на годишната конференция "Банките и бизнесът", която ще се проведе на 14 ноември в София. Експертът ще говори за това какви са проектите за по-добро обслужване на потребителите чрез технологични иновации в банковия сектор. Повече за участниците и темите на конференцията може да откриете на сайта на събитието, а крайният срок за регистрация изтича на 13 ноември.

Какви са впечатленията ви от интернет и мобилното банкиране в България? Колко добри/надеждни/удобни за ползване са системите, внедрени в банките?

По мое мнение банките правят необходимото и полагат усилия в тази посока. Към момента повечето банки имат мобилни решения, които отговарят на изискванията за надеждност и сигурност. Разбира се, в бъдеще надеждността и сигурността ще се обуславят от промените в PSD2, влезли в сила от 14.09.2019 г. и изисквания за SCA – Strong Customer Authentication.

Защо според вас потребителите не са достатъчно активни в използването на функционалностите на интернет и мобилното банкиране? И какви са наблюденията ви за активността на потребителите? Какви са прогнозите ви?

Не съм съгласен, че потребителите не са активни в ползването на мобилното и интернет банкиране. Потребител, който има мобилно банкиране е толкова активен, колкото му се налага. По-скоро броят на клиентите, които го ползват, не е голям, макар че и това вече се променя, тъй като в последните години броят клиенти, ползващи мобилно и интернет банкиране, рязко се увеличи. Смятам, че в това отношение България не отстъпва на останалите държави в Европа.

Какви нови технологии да очакваме да се появят на банковия пазар в България през следващата година, които ще са от полза и за потребителите, и за банките?

Ревизираната Директива за платежни услуги (PSD2) ще доведе до засилване на конкуренцията и равнопоставеността в бързо променящата се среда на пазара на платежните услуги. Въвеждането на новите платежни услуги по иницииране на електронни плащания и предоставяне на информация за платежни сметки, достъпни онлайн, представлява съществена промяна във финансовия пазар, налагайки възможността и трети лица – лицензирани доставчици на платежни услуги, да имат достъп до информация за услугите за платежни сметки, предоставяни от банките.

Потребителите ще могат да се възползват от по-голям избор и повече конкуренция на пазара на платежните услуги. Същевременно с приетите по-високи стандарти за сигурност при електронните плащания клиентите ще могат да ползват иновативните услуги и разплащания, предлагани онлайн.

През следващите години "Борика" АД планира да заеме своето място сред финтех компаниите, предлагащи платежни услуги за фирми и граждани, благодарение на новата си услуга InfoPay, която ще се яви естествен наследник на вече предлаганата от нас услуга Инфобанк. Както знаете, БОРИКА разшири лиценза си за платежна институция с точките от Закона за платежните услуги и платежните системи (ЗПУПС), които й дават възможност да предлага тези услуги. Целта на платежната институция БОРИКА е чрез новия продукт да се предложи и осигури на клиентите бърз и лесен достъп до техния финансов профил, за да могат във всеки един момент, през една точка, да разполагат с обобщена информация за своите наличностите и движения по сметките, открити във всички банки в страната.

Втората цел е осигуряването на възможност на ползвателите на платежни услуги чрез InfoPay да нареждат електронни плащания към контрагенти, да пазаруват стоки и заплащат услуги през уеб сайтове на търговци, без да е необходимо ползването на платежна карта.

Все още няма коментари
Нов коментар