Дигиталната банка Monzo набра 430 млн. долара и се връща на пазара в САЩ

Новият рунд на финансиране повиши оценката на компанията до 5 млрд. долара

Доброто представяне на Monzo не е широкоразпространено във финтех индустрията, тъй като високите лихвени проценти и проблемите на потребителите доведоха до много по-малко търсене на подобни услуги.
Доброто представяне на Monzo не е широкоразпространено във финтех индустрията, тъй като високите лихвени проценти и проблемите на потребителите доведоха до много по-малко търсене на подобни услуги.
Доброто представяне на Monzo не е широкоразпространено във финтех индустрията, тъй като високите лихвени проценти и проблемите на потребителите доведоха до много по-малко търсене на подобни услуги.    ©  Reuters
Доброто представяне на Monzo не е широкоразпространено във финтех индустрията, тъй като високите лихвени проценти и проблемите на потребителите доведоха до много по-малко търсене на подобни услуги.    ©  Reuters

Британската дигитална банка Monzo набра 430 млн. долара свеж капитал от инвеститори. Средствата ще бъдат използвани за повторното навлизане на компанията на американския пазар. Monzo събра парите в нов рунд на финансиране, ръководен от CapitalG, независимото рисково звено на компанията майка на Google Alphabet.

Благодарение на свежия капитал оценката на банката скочи по 5 млрд. долара, което е значително повече от последната оценка от 4.5 млрд. Доброто представяне на Monzo не е широкоразпространено във финтех индустрията, тъй като високите лихвени проценти и проблемите на потребителите доведоха до много по-малко търсене на подобни услуги.

"Банковото дело все още е в начален стадий на своята трансформация и ние се възприемаме като компания в изгодна позиция за победа", казва главният изпълнителен директор ТиЕс Анил. "Мисля за това като за надпревара за трансформиране на начина, по който клиентите взаимодействат с парите си, за да спечелим в глобален мащаб", добави той пред Financial Times. Водещите кръга "са сложни глобални технологични инвеститори, много проницателни", добави той. "През по-голямата част от миналата година входящият интерес беше невероятно силен, така че към края на годината решихме да го материализираме".

Американската мечта

Monzo веднъж вече се опита да се наложи на пазара в САЩ през 2019 г. с бета-продукт, наличен за американски потребители. Компанията работеше в САЩ чрез партньорство със Sutton Bank. Monzo искаше да придобие пълен банков лиценз в САЩ, но беше принудена да се откаже от този план през 2021 г. след безплоден двугодишен разговор с регулаторните органи.

Миналата година банката назначи нов главен изпълнителен директор в САЩ и обяви планове да навлезе отново в страната. Това ще се случи чрез банково партньорство, което ще позволи заобикалянето на нуждата от подаване на заявление за лиценз.

"Чувстваме, че сме спечелили правото да мечтаем за по-големи и да инвестираме и в САЩ", каза Анил. "Американското банкиране е узряло за преоткриване и американският клиент се нуждае от продукт, подобен на Monzo, център за финансов контрол, който им помага да управляват парите си", добави той.

Анил също намекна за предстоящи планове за разширяване на европейските пазари, включително Германия и Франция. "Има големи, големи пулове от приходи в банкирането и клиентите са масово недоволни [в Европа]", каза той. "Винаги съм вярвал, че някои от най-вълнуващите иновации се случват в пресечната точка на тези две неща", смята изпълнителният директор.

Той каза още, че все още е "твърде рано" да се говори за времето и местоположението на потенциално публично предлагане. Въпросът е важна тема в Обединеното кралство, след като много еднорози избраха да се листват в САЩ, където пазарната ликвидност е по-голяма и оценките често са по-високи.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар