Marriott оглежда проекти в София, Holiday Inn отваря в Пловдив

Според мениджърите на световните вериги средновисокият клас градски хотели са с най-голям потенциал за развитие

Участниците в конференцията от ляво на дясно: Пол Розенбърг от Marriott International, Нели Сандалска от BT Development Services, Ялин Ялтиракли от InterContinental Hotels Group, Франк Реул от Accor Hotels и модераторът Джефри Скот от PKF hotelexperts
Участниците в конференцията от ляво на дясно: Пол Розенбърг от Marriott International, Нели Сандалска от BT Development Services, Ялин Ялтиракли от InterContinental Hotels Group, Франк Реул от Accor Hotels и модераторът Джефри Скот от PKF hotelexperts
Участниците в конференцията от ляво на дясно: Пол Розенбърг от Marriott International, Нели Сандалска от BT Development Services, Ялин Ялтиракли от InterContinental Hotels Group, Франк Реул от Accor Hotels и модераторът Джефри Скот от PKF hotelexperts    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Участниците в конференцията от ляво на дясно: Пол Розенбърг от Marriott International, Нели Сандалска от BT Development Services, Ялин Ялтиракли от InterContinental Hotels Group, Франк Реул от Accor Hotels и модераторът Джефри Скот от PKF hotelexperts    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Имоти

Бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи за развитието на пазара на недвижими имоти в България и по света.

Представителят на Accor Hotels Франк Реул обяви, че гледат и към обекти по българското Черноморие.

Има голям потенциал и възможности за развитие на туристическата индустрия на България. И затова големи международни брандове се оглеждат за софийски хотели. Това заявиха в дискусия представителите на няколко световни вериги на "Хотелски и туристически инвестиционен форум", организиран с подкрепата на British Bulgarian Business Association и медийното партньорство на вестник "Капитал" в четвъртък. Въпреки това основен проблем за сектора остава пътната и градската инфраструктура в страната. "Туристическата инфраструктура се изгражда от инвеститорите, но вярвам, че правителството и държавата трябва също да положат усилия, за да подкрепят развитието на бизнеса", коментира Нели Сандалска, директор на BT Development Services. Хотелските мениджъри се обединиха и около идеята, че е необходим по-добър маркетинг на национално ниво, за да може да се превърнат курортите в целогодишни туристически дестинации. Към момента световните вериги поглеждат най-вече към градовете, където планират да представят проекти предимно от среден клас, но не пренебрегват и възможността за нови начинания в курортите (виж карето).

Нови проекти в страната

Международните вериги, участници във форума, виждат възможности за развитие на сектора в България и региона след края на икономическата криза. "Сега инвеститорите правят добри анализи, преди да вложат средства. Преди просто се насочваха към по-висок клас брандове, без да преценят всички възможности, но кризата промени това", коментира Ялин Ялтиракли, директор "Развитие – Турция и Източна Европа" на InterContinental Hotels Group. Според него промяната в нагласата на предприемачите дава увереност на веригите, много от които все по-често сключват договори за управление и франчайзинг в региона. Под бранда от догодина ще работи сегашния Radisson, който е собственост на Спас Русев и основателите на "Винпром Пещера" Антон Щерев и Атанас Петров.

"Вече оглеждаме потенциални локации и несъмнено ще се установим в София, а оттам и на други места", обяви Пол Розенбърг, директор "Всички брандове – Европа" в Marriott International. Той посочи, че стратегията на компанията е да започва от столицата и да продължава експанзията си към други градове и курорти.

Един от вече представените оператори в страната - Accor, също планира разрастване в България. "Бизнесът ни в София е много стабилен и искаме да увеличаваме броя на собствеността ни в цялата страната в следващите няколко години", заяви Франк Реул, регионален мениджър за Румъния, България и Македония в Accor Hotels. Наскоро веригата обяви, че планира откриването на нов хотел Novotel и ibis на бул. "Тодор Александров" в столицата през четвъртото тримесечие на 2017 г.

До края на годината в Пловдив ще бъде открит и хотел Holiday Inn, съобщи представителят на собственика на марката InterContinental Hotels Group. Ялин Ялтиракли заяви, че групата има намерения да се развива и в по-високата и по-ниската част на пазара тук.

Инвеститор в обекта, който ще е в преустроена офис сграда близо до панаира, е местното дружество "Петров комерс", което държи и "Диамант" в Слънчев бряг. По първоначален план хотелът трябваше да е готов миналата година, но явно се е забавил и според резервационната система на Holiday Inn стаите ще са налични към 20 януари 2017 г. В София веригата има петзвезден обект отдавна, който е разположен в бизнес парка в "Младост".

Пазарът в курортите

От гледна точка на световните вериги хотелите в курортите са по-трудни за управление, тъй като имат сезонен характер и затова операторите се насочват предимно към градовете. Все пак голяма част от представителите в панела обявиха, че вече обмислят проекти и в курортите. "Гледаме към Черноморието в България, имайки предвид, че качеството на труда също е важно, което би могло да бъде пречка за развитие там", коментира Франк Реул от Accor Hotels. Сред предизвикателствата на този пазар е и фактът, че най-добрите места в курортите вече са заети, така че веригите по-скоро трябва да правят преустройства на съществуващи хотели, а не да изграждат нови проекти. От друга страна, предприемачите по Черноморието осъзнават нуждата от брандиране на обектите. "От BT Development Services разглеждаме кой бранд би бил най-подходящ за курортните ни хотели", посочи Нели Сандалска. Компанията развива проекти в Боровец, във Варна и съседните курорти и Велико Търново.
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • + 2

    Хубаво е столицата на България да има луксозни и модерни петзвездни хотели на глобални вериги, защото те довеждат различен тип туристи.

    Нередност?
Нов коментар