🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Австрийските пощи отчитат 8.9% ръст на печалбата за 2012 г.

Компанията предвижда увеличение на дивидента с 6% до 1.8 евро за акция

Андреас Драгоситс, директор за Централна и Източна Европа в Австрийските пощи
Андреас Драгоситс, директор за Централна и Източна Европа в Австрийските пощи
Андреас Драгоситс, директор за Централна и Източна Европа в Австрийските пощи    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Андреас Драгоситс, директор за Централна и Източна Европа в Австрийските пощи    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Към момента австрийската компания не е упражнила правото си да купи още 25% от българската "МиБМ експрес", в която държи дял от 26%

Австрийските пощи са увеличили с 8.9% печалбата си преди лихви и данъци (EBIT) за миналата година. Положителният финансов резултат за 2012 г. възлиза на 182.4 млн. евро, става ясно от отчета на компанията. Нормата на печалба преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA маржин) е 11.5% при заложени цели в диапазона 10-12%, пише Reuters. От дружеството съобщават, че възнамеряват да увеличат раздаваните дивиденти с 6% до 1.8 евро за акция.

Постигнати цели

Реализираните приходи са 2.37 млрд. евро, което представлява ръст от 0.7% спрямо 2011 г. Ако от резултатите се изключат данните за страните от Бенелюкс (Белгия, Холандия и Люксембург), повишението на годишна база е с 1.9%, коментират от Австрийските пощи. От компанията посочват, че са изпълнили заложените цели по отношение на печалбата и приходите от продажби благодарение на взетите мерки за повишаване на ефективността и завоюването на по-голям дял на местния пазар. През 2012 г. Австрийските пощи са успели да увеличат доставките на стоки, закупени по интернет, което е компенсирало продължаващата тенденция за свиване на употребата на традиционни пощенски услуги за сметка на електронната поща, отбелязва агенцията.

Очакванията за 2013 г. са за запазване на стабилно равнище или леко увеличаване на приходите, както и за задържане на нормата на печалба в рамките на 10-12%.

Международна експанзия

През май 2012 г. компанията стана първият външен инвеститор на българския пазар на пощенски услуги чрез придобиването на 26% от акционерния капитал на местната частна поща "МиБМ експрес". Българското дружество е основано през 2005 г. звено за куриерска дейност на групата M&BM. Мажоритарен акционер и управител е Павел Петров, който преди това от 1986 г. работи за държавното предприятие "Информационно обслужване".

Сключената през миналата година сделка, чиято стойност не беше обявена, съдържаше и кол-опция за придобиване на допълнителни 25% от капитала на "МиБМ експрес" през 2013 г. и на още 25% през 2014 г., което би увеличило дела на Австрийските пощи до 76%. От публикувания от австрийското дружество отчет става ясно, че възможността да се откаже от упражняването на опцията е изтекла на 31 януари 2013 г. "Съответно, считано от 1 февруари 2013 г. опцията за закупуване на допълнителни 25% от акциите на компанията може да бъде упражнена. Към момента това все още не е станало", се посочва в отчета.

Освен на българския пазар експанзията на Австрийските пощи през 2012 г. включва и пазарите в Полша и Румъния. От компанията посочват, че са възможни и нови бъдещи придобивания, с които да допълнят и укрепят основната си дейност, пише Reuters.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 1
    • + 6

    Ей, тези защо не купят нашите пощи да ги направят печеливши?

    Нередност?
  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 3
    • + 4

    До коментар [#1] от "bestbuy":

    Чуждите компании като дойдат тук и започват да се учат от месните нрави и обичаи ...

    Нередност?
  • 3
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • - 1
    • + 6

    [quote#1:"bestbuy"]Ей, тези защо не купят нашите пощи да ги направят печеливши? [/quote]

    Защото не искат "таталеж в гащите"! Български Пощи трябваше да бъдат продадени, когато имаха монопол върху малките пратки. Сега вече е късно. Защо някой ще купува мастодонт с хиляди ненужни работни места и да трябва да преговаря с всесилните синдикати, след като пощенските услуги не изискват кой знае колко първоначална инвестиция в сгради, машини и др.?

    Нередност?
  • 4
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • - 3
    • + 3

    [quote#2:"Нефертити"]Чуждите компании като дойдат тук и започват да се учат от месните нрави и обичаи ... [/quote]

    Точно обратното. Чуждите компании принуждават местните да се променят към по-добро, ако искат да оцелеят!

    Нередност?
  • 5
    telqk avatar :-|
    telqk
    • + 4

    То и австрийските железници са на печалба за разлика от БДЖ. Така че проблема не е в пощите или железниците а в управленския мит'рял.

    Нередност?
Нов коментар