Comcast ще прехвърля 4 млн. свои абонати на конкуренти

Действията на кабелния оператор се налагат, за да получи одобрение от регулаторите за сделката с Time Warner Cable

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Най-големият американски кабелен оператор Comcast ще се раздели с част от абонатите си, за да може да получи одобрение на сделката с Time Warner Cable. Според източници на Reuters, компанията планира да намали сегашните си абонати с около 4 млн. Намеренията на телекома са това да стане на два етапа – първият е да се прехвърлят директно 1.5 млн. потребители на конкурента Charter Communications, а след това още 2.5 млн. клиенти да бъдат отделени в независимо дружество.

Да угодиш на регулатора

Според източниците на агенцията цялата транзакция е на стойност между 18 и 20 млрд. долара. Все още не са финализирани преговорите между Comcast и Charter, като не се знае точно в кои региони ще бъде осъществена обмяната на абонати. Най-вероятно компаниите ще се съобразят с разпределението на настоящите си абонати и ще гледат да подсилят тези пазари. Поради това е доста логично да бъдат прехвърлени около 1 млн. кабелни клиенти в Лос Анджелис, пише Reuters. Всички приходи от тези дейности ще бъдат върнати на акционерите, обяви Майкъл Ангелакис, главен финансов директор на Comcast.

Всяко споразумение ще помогне на Comcast да получи одобрение от регулаторите за придобиването на Time Warner Cable. Двете компании се договориха да се слеят срещу 45.3 млрд. долара, но в момента Федералната комисия по далекосъобщенията на САЩ (FCC) и министерството на правосъдието разглеждат сделката. Те трябва да я одобрят, за да може да бъде окончателно финализирана.Сделката между Comcast и Time Warner беше подложена на остра критика, като Netflix, компанията за стриймване онлайн на видео и филми, призова регулаторите да я блокират, защото "не е в интерес на обществото". "Ако двете компании се обединят, те ще контролират 60% от абонатите на фиксиран интернет в САЩ, като много от тези домакинства няма да имат друг избор на доставчик освен Comcast", обяви изпълнителният директор на Netflix Рийд Хастингс в понеделник, цитиран от Financial Times.

През изминалата година Comcast и Charter първоначално се бяха разбрали да намерят начин как да разделят Time Warner Cable на две. Но преговорите се провалиха заради разногласия по цената и практичността в разцепването на втория по големина кабелен оператор в САЩ. Charter се опитаха да постигнат споразумение с Timer Warner за продажба четири месеца преди изненадващото предложение от страна на Comcast.

Всички страхове

В същото време най-големият американски кабелен оператор разсея страховете, че абонатите на телевизия се отказват от услугата за сметка на онлайн алтернативите. Comcast отчете увеличение на броя на клиентите за второ поредно тримесечие. През първото тримесечие на 2014 г. компанията е добавила 24 хил. тв абонати и още 383 хил. интернет потребители. Comcast надмина очакванията на Уолстрийт, като през периода януари - март отчете ръст на приходите от 13.7% на годишна база до 17.4 млрд. долара, а оперативната печалба се увеличи с 16.3% до 3.56 млрд. Печалбата на акция пък скочи с 33.3% до 0.68 цента за брой. Тези резултати са вследствие на доброто представяне на звената NBCUniversal, на това за предоставяне на услуги за бизнес клиенти и на интернет доставчика в групата.

Кабелните оператори все повече се опасяват, че потребителите ще "скъсат пъпната връв" с традиционната телевизия, като се откажат от своите абонаменти за сметка на евтините онлайн алтернативи като Hulu и Netflix. Comcast успя да опровергае тези очаквания, като чрез NBCUniversal успя да привлече по-голяма аудитория и рекламодатели. Приходите от реклама през периода почти се удвоиха благодарение на зимните олимпийски игри в Сочи, които медийната мрежа покриваше ексклузивно на територията на САЩ. Само те осигуриха на Comcast приходи от 1.1 млрд. долара.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nemisemisli avatar :-|
    nemisemisli
    • + 1

    Така е - все повече оператори се оглеждат за онлайн решения. На всички им е ясно, че потребителят иска да избира във всеки един момент, какво да гледа. Платформи като HBO GO, Netflix, Hulu са бъдещето, дори настояще вече.

    Нередност?
Нов коментар