🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Михалково" инвестира над 1.6 млн. лв. в нова линия за бутилиране на вода

Очаква се дружеството да удвои досегашните си производствени възможности

"Михалково" бутилира и реализира на българския пазар годишно около 13 млн. литра вода или около 17 млн. опаковки
"Михалково" бутилира и реализира на българския пазар годишно около 13 млн. литра вода или около 17 млн. опаковки
"Михалково" бутилира и реализира на българския пазар годишно около 13 млн. литра вода или около 17 млн. опаковки    ©  "Михалково"
"Михалково" бутилира и реализира на българския пазар годишно около 13 млн. литра вода или около 17 млн. опаковки    ©  "Михалково"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Осем хиляди бутилки от литър и половина в час е капацитетът на новата линия за бутилиране на вода, която ще заработи в "Михалково" през март следващата година. С нея дружеството ще удвои досегашните си производствени възможности. Проектът е на стойност 1 665 657 лв., от които 849 485 лв. са безвъзмездни по линия на оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност".

Очаква се също производителността на цялостния процес по бутилиране, етикетиране и опаковане на крайната продукция да се повиши с около 40%. Ще намалeят количествата влагани суровини (с 25%) и отпадъци от производствения процес (от 1.04 тона до 0.8 тона годишно), както и неточностите при опаковането на пълните бутилки в стекове. Проектът ще доведе до по-малко отпадъци и при крайните потребители. Прогнозите са, че по време на работа с новата бутилираща линия при нормални условия средната консумация на електроенергия ще спадне с до 40%.

Опитът досега

"Михалково" бутилира и реализира на българския пазар годишно около 13 млн. литра вода или около 17 млн. опаковки, уточни за "Капитал Daily" Димитър Дългъчев, председател на ТПК "Михалково" и изпълнителен директор на "Михалково" АД. Кооперацията бутилира естествено газираната минерална вода "Михалково", а акционерното дружество – едноименната изворна вода.

Освен това предприятието предлага минерална вода с три натурални плодови аромата (лимон, касис, праскова), както и над 20 вида безалкохолни напитки с марката "Виту". "Пазарният ни дял при бутилираните води е между 5 и 7%", посочи Дългъчев. По думите му сегашният проект, финансиран с европейски средства, е първи за акционерното дружество, но ТПК "Михалково" вече има изпълнени други два проекта по "Конкурентоспособност".

Първият – за обновление и модернизация на технологичния процес за бутилиране на натурална минерална вода "Михалково" - е на стойност 941 182 лв., от които 235 296 лв. безвъзмездни. Средствата са предназначени за нова поточна линия за бутилиране на натурална минерална вода, както и за разработване на маркетингова стратегия за планиране на продажбите.

Вторият проект е на стойност близо 1.5 млн. лева, от които около 990 хил. са безвъзмездни. С него предприятието доокомплектова линията за бутилиране на натурална минерална вода, купува инсталация за извличане на въглеродния диоксид от водата, както и технологично оборудване за сиропното отделение, където се произвеждат безалкохолните напитки. Освен това въвежда нова за българския пазар екологична картонена опаковка Bag-in-box от 10 и 15 литра за изворна вода "Михалково". Системата за опаковане в Bag-in-box се базира на гъвкав плик в твърд външен контейнер, който предпазва естествените свойства на водата от странични влияния.

Предстоящо

"Михалково" изнася около 3-4% от продукцията си в Латвия и Русия. Целта на инвестициите е увеличаване на износа и на пазарния дял", съобщи Димитър Дългъчев. По думите му през тази година предприятието, което има собствена лаборатория за контрол върху качеството на процеса на производство и крайната продукция, както и собствена дистрибуторска мрежа, ще разшири присъствието си в Северозападна България и в други райони на страната, където сега е по-слабо представено.

Според данните от Търговския регистър през 2015 г. ТПК "Михалково" удвоява до 4.233 млн. лв. нетните си приходи от продажби в сравнение с предходната година и постига 159 хил. лв. печалба (180 хил. за 2014). Акционерното дружество "Михалково" пък отчита 3.150 млн. лв. приходи от продажби (3.133 млн. лв. за 2014) и 298 хил. лв. печалба (442 хил. лв. за 2014). Димитър Дългъчев обяснява спада в печалбата с направените инвестиции.

История

Хидротермалните източници на водите с марката "Михалково" се намират в близост до едноименното село в община Девин. В края на 30-те години на миналия век местните хора решили да превърнат водата в свой основен поминък. През 1956 г. в дъсчена барака е напълнена ръчно първата бутилка с михалковска вода, която става експонат на Пловдивския панаир, посочват от дружеството.

По данни на компанията само три са минералните извори в света, чиято вода се доближава по състав, вкус и качества до естествено газираната минерална вода "Михалково": "Виши" във Франция, "Боржоми" в Грузия, "Фахинген" в Германия.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар