IKEA инвестира 300 000 евро в обновяване на част от магазина в София

През септември веригата ще пусне мобилно приложение за клиентите си в България

Никос Ифантидис: Крайната цел е да предложим на клиентите повече вдъхновение и по-голямо усещане за качество и комфорт
Никос Ифантидис: Крайната цел е да предложим на клиентите повече вдъхновение и по-голямо усещане за качество и комфорт
Никос Ифантидис: Крайната цел е да предложим на клиентите повече вдъхновение и по-голямо усещане за качество и комфорт    ©  Николай Дойчинов
Никос Ифантидис: Крайната цел е да предложим на клиентите повече вдъхновение и по-голямо усещане за качество и комфорт    ©  Николай Дойчинов
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Българският офис на IKEA инвестира 300 000 евро в обновяване на 6000 кв. метра от магазина в София. Става въпрос за осем тематични отдела в търговската част - готвене, за трапезата, текстил за дома и за спалнята, килими, баня, организиране на дома и осветление. Нов облик имат и касите, IKEA бистро, магазинът за шведски храни и зоната за обслужване на клиенти. Това е първото толкова голямо обновяване на магазина след откриването му през 2011 г.

"Преобразуването бе направено след проучване на глобално и на местно ниво за клиентски потоци и потребителски очаквания. Крайната цел е да направим пазаруването по-удобно, да предоставим по-цялостни продуктови решения", обобщи Никос Ифантидис, управител на IKEA за България, на пресконференция.

Миналата година през август българският клон направи своето традиционно проучване за удовлетвореност от продуктите, обслужването и цялостното преживяване в магазините на веригата. "Напълно доволни от посещението си в обектите на IKEA в страната са 83% от посетителите. Това е увеличение с 2 пр. пункта спрямо предишната каталожна година. От една страна, ръстът означава, че наистина се представяме добре, но, от друга страна, виждаме потенциал за развитие при останалите 17% от посетителите", каза тогава Никос Ифантидис. Очевидно сегашното преобразуване на магазина в София е продължение на усилията на компанията за увеличаване на доволните клиенти.

Ново логистично решение

От август логистичното обслужване за клиентите на центровете за продажба във Варна и Бургас, както и онлайн доставките на IKEA в страната ще бъдат поети от българския клон на "Карго-партнер" (Cargo-partner). Доставчикът на логистичната услуга е избран след тръжна процедура.

Cargo-partner е с централа във Виена, създадена е през 1983 г. и е представена в 33 държави с над 120 офиса. Фирмата в България е учредена през 2003 г., а тази година откри iLogistics Center до летище София, в който инвестира 15.3 млн. евро. Капацитетът на новата логистична база е 22 000 палетоместа, разположени на над 16 500 кв.м складова площ, като българската IKEA ще наеме само част от тях.

"Досега компанията извършваше сама логистичните операции, сега поверява тази дейност на свой партньор. Това ще доведе неминуемо до повишаване на разходите, но това са необходими разходи, тъй като бизнесът не може да се развива без тях", коментира за "Капитал" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

"Очакванията са, че с новия логистичен партньор ще бъде оптимизирано събирането, опаковането и обработването на поръчките и ще бъде прецизирана стоковата наличност", обобщи Никос Ифантидис.

Друга новост за веригата е, че през септември ще пусне мобилно приложение за клиентите си в България, което ще улесни пазаруването "без моливче и хартия".

За устойчив живот

Преди дни шведската корпорация представи новата си глобална стратегия "За хората и планетата". Част от ангажиментите в нея включват премахване на всички пластмасови продукти за еднократна употреба от гамата на IKEA в световен мащаб до 2020 г., проектиране на всички продукти на бранда така, че да се използват само възобновяеми и рециклирани материали до 2030 г., и разширяване на гамата соларни решения за дома до 2025 г.

Отскоро IKEA работи и със SPARK - паркингът на магазина вече е зона за споделяне на електромобили. "С това партньорство искаме да дадем възможност на повече хора с градски начин на живот да отнесат по-големите покупки вкъщи по най-щадящ природата начин, дори да нямат собствен автомобил", обобщи Йоана Цонева.