IKEA ще открие център за поръчки в мол "Плаза" в Пловдив

За седемте години, в които е на българския пазар, веригата отчита 16 милиона посетители

Никос Ифантидис, управител на IKEA за България
Никос Ифантидис, управител на IKEA за България
Никос Ифантидис, управител на IKEA за България    ©  Надежда Чипева
Никос Ифантидис, управител на IKEA за България    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

IKEA ще открие център за поръчки в мол "Плаза" в Пловдив през ноември, обявиха от компанията на пресконференция в София. Отварянето ще съвпадне с официалния старт на търговския център.

На два етажа

"Обектът ще е разположен на 2100 квадратни метра площ и ще бъде на два етажа. С него ще бъдат разкрити между 25 и 30 нови работни места", уточни за "Капитал" Никос Ифантидис, управител на IKEA за България, но не посочи размера на инвестицията, тъй като "проектът не е приключил".

Компанията вече има магазин в столицата, както и центровете за поръчки във Варна и Бургас (също в мол), предлага и онлайн покупки. Заетите са 350.

Над 2.9 милиона посетители

За седемте години, в които е на българския пазар, веригата отчита 16 милиона посетители през всички канали за продажба и средно 14% ежегоден ръст на клиентите и 12% на продажбите, съобщи Ифантидис.

През каталожната 2017-2018, която за компанията е от септември до август, посетителите са 2.9 млн., а оборотът - 113 млн. лв.

"Ако попитаме 100 души какво представлява IKEA, 99% от тях ще отговорят, че това е магазин за продажби на дребно на мебели. Но ние имаме и ресторант. През каталожната година сме продали 700 хиляди порции, без да броим купения хот-дог. Ние не продаваме само продукти, а цялостно клиентско изживяване. Ресторантът е част от него", каза още Никос Ифантидис.

Напълно доволни - 86%

Напълно доволни от посещението си в обектите на IKEA в страната са 86% от посетителите (срещу 83% през предходната каталожна година), показва традиционното проучване на веригата за удовлетвореност от продуктите, обслужването и цялостното преживяване в магазините й.

Тази година българският офис инвестира 300 000 евро в обновяване на 6000 кв. метра от магазина в София. Това е първата толкова голяма реконструкция на търговския обект след откриването му през 2011 г.

"Преобразуването бе направено след проучване на глобално и на местно ниво за клиентски потоци и потребителски очаквания. Крайната цел е да направим пазаруването по-удобно, да предоставим по-цялостни продуктови решения", обобщи през юни Никос Ифантидис.

За календарната 2017 г. "Хаус маркет" - компанията, през която работи българският офис на IKEA, отчита ръст на приходите от близо 13% до 109.405 млн. лева. Печалбата също расте и достига до 11.880 млн. лева (срещу близо 8 млн. лева през 2016).

Новият каталог

IKEA представи и новия си каталог - традицията е от 1951 г. Той има и онлайн версия, присъства в 50 държави, като тази година са прибавени две нови – Индия и Сърбия. Преведен е на 37 езика и е от 284 страници, а за създаването му са работили над 400 служители на компанията от цял свят, които вече започват да подготвят следващото издание.

"Каталогът е произведен от сертифицирана хартия, чието производство се проследява от гората до печатницата. Целта е да се намали въглеродният отпечатък и да се създаде устойчив продукт", посочи Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

Тази година в изданието присъстват и две котки, пет кучета и един охлюв. Причината за това е, че IKEA ще представи и колекция за домашни любимци. Тя ще бъде в продажба от февруари 2019 с тестов едногодишен период.