Роботите в складовете на Ocado са три пъти по-бързи от тези на Amazon

Това показва доклад на анализаторската компания Peel Hunt

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Роботите в складовете на Ocado работят три пъти по-бързо от тези на Amazon, съобщава Bloomberg, позовавайки се на доклад на анализаторската компания Peel Hunt. Британската компания работи за напълно автоматизиране на изпълнението на поръчките в складовете си, като по този начин иска да даде възможност на хората в тях да извършват по-малко повтарящи се операции.

Разликите

Анализаторите Джеймс Локлър и Даминду Джаяуера казаха, че са били "разочаровани" от инвестициите в автоматизация на американския ритейл гигант след посещението си в склада в Тилбъри, Англия, който е най-големият и най-технологично развитият на компанията на територията на Европа.

Акциите на Ocado, чиято пазарна капитализация е около сто пъти по-малка от тази на Amazon, която възлиза на 936 млрд. долара, са едни от най-добре представящите се в Европа. Книжата на британския онлайн търговец на дребно са скочили със 72% само през тази година, след като се увеличиха два пъти през 2018 г.

Анализаторите на Peel Hunt отбелязват, че Amazon използва повече механични конвейерни ленти в сравнение с Ocado, както и, че са "по-положителни" относно британската компания.

Трансформацията на Ocado

Миналата година Ocado обяви, че си е поставила за цел да се трансформира от онлайн търговец на дребно в доставчик на технологии, продаващ роботизирани складове и платформи за дигитална търговия на други търговци на дребно. Компанията има и цялостно облачно решение - Ocado Smart Platform (OSP), за автоматизирани складове, изпълнение на поръчките и доставки, което предлага на големите глобални вериги. Британската компания има и развоен център в България, където работят IT специалисти, отговарящи за софтуерната инфраструктура на компанията.

Британската компания превърна в приоритет продажбата на лицензни права на своята онлайн платформа, създадена от Ocado Technology, на други търговски вериги. Тя вече е въвела системата за поръчки за веригата супермаркети Morrison, която е четвъртата по големина във Великобритания и използва решенията на Ocado за електронна търговия. Сключила е споразумения и с два от най-големите търговци на дребно във Франция и Канада – съответно Casino и Sobeys, както и с американската Kroger.

По-рано тази година британската компания обяви и създаването на съвместно предприятие с Marks&Spencer с цел да надмине Amazon при доставките. Услугата, наречена Zoom, има за цел да извършва доставки в големите британски градове за по-малко от час. Времето за доставка на американския гигант е до два часа.