Пол Търнър от Ocado: Ботовете в складовете ни се движат с четири метра в секунда на 5 мм един от друг

Без ефективността на автоматизацията онлайн разходите на традиционните търговци на храни за един клиент са по-високи, смята инженерният директор за роботиката на Ocado Technology

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Визитка

Като директор по роботиката в Ocado Technology Пол Търнър е отговорен за проектирането, разработването, тестването и въвеждането в експлоатация на ботовете, мрежите, складовите активи и свързаните с тях системи. Бил е ръководител на отдел "Развитие на автоматизацията". На този пост се е занимавал с управлението на доставката в проекти и продукти на Ocado Smart Platform.

Търнър е инженер магистър по аеронавтика и астронавтика. Посветил е кариерата си на проектиране, разработване и доставка на комплексни продукти. Преди да се присъедини към Ocado през 2017 г., е прекарал 20 години в технически и управленски роли в автомобилната индустрия, фокусирани върху електрониката, софтуера и електрическите превозни средства.

Той ще вземе участие в конференцията Ecommerce and Retail Summit: Restart, Reconnect, Rechain, която ще се проведе онлайн на 5 ноември. Събитието се организира от "Капитал" и ще постави акцент върху предизвикателствата, адаптацията и развитието на ритейла в един постпандемичен свят. Лекцията му е за ключовата роля на роботизацията и изкуственият интелект за осигуряване на устойчиви и умни онлайн магазини за хранителни стоки преди, по време и след пандемията.

Какви ще бъдат следващите стъпки в технологичната (р)еволюция на ритейла?

Тази година електронното пазаруване на хранителни стоки се ускори бързо. Преди пандемията онлайн пазарът в Обединеното кралство беше 7%. Сега е около 13%. Хранителните стоки обаче са може би най-трудният сегмент в онлайн търговията, който може да се автоматизира и да носи рентабилност. Маржовете са тънки като бръснач - трябва да боравите прецизно с различни температурни режими, кратък срок на годност и диапазон от 50 хил. различни продукта. През последните двадесет години Ocado прилага напреднали технологии и автоматизация, за да постигнем изключителни икономии за търговците на дребно и уникално изживяване за потребителите, които могат да направят своите поръчки за минути и да получат точно това, което са поръчали, в рамките на избран от тях едночасов прозорец. Самата сложност на постигането на тази ефективност е невероятен успех!

Складовете на Ocado са най-автоматизираните по рода си в света. Рояци от хиляди ботове си сътрудничат, за да изпълняват поръчките на клиентите за минути. Сега сме на път да автоматизираме и пакетирането на поръчките. По-рано тази година в нашия автоматизиран склад в Ерит, близо до Лондон, пуснахме нашите първи роботизирани ръце. Днес тези устройства могат да боравят с редица артикули от поръчките на клиентите с два пъти по-висока скорост, отколкото преди шест месеца. Роботизираните ръце комбинират машинно обучение и компютърно зрение, за да избират и опаковат артикули без предварително знание за това какви са те, вземайки умни решения в движение.

Има ли в сектора нови технологични тенденции, които бяха задвижени отCOVID-19пандемията? Ако е така, според вас коя от тях ще продължи да се развива и в бъдеще?

Преминахме към богата екосистема от технологични решения, подходящи за постигането на различни ритейл мисии, включително големи центрове за изпълнение на поръчки на клиенти (СFC), мини CFC, микро CFC (MFC) и изпълнение на поръчки в магазина. В основата на екосистемата Ocado Smart Platform (OSP) са нашите големи CFC - те са най-ефективният, генериращ минимално количество отпадъци и рентабилен начин за доставка на хранителни стоки онлайн в световен мащаб.

Тази година уязвимите клиенти трябваше да започнат да пазаруват онлайн по време на пандемията. Предоставихме на партньорите си смарт решения за изпълнение на поръчките в техните магазини. Тази технология се разработва в нашия развоен център в София и им помага бързо да мащабират онлайн доставките и да увеличавайки пазарния си дял онлайн.

Но помислете за клиента, който се нуждае от няколко основни хранителни стоки за вечерята си: нашите MFC центрове отговарят на техните нужди за непосредствена доставка в рамките на един час.

Тези високо автоматизирани центрове решават и друг проблем в контекста на коронавируса: автоматизацията може да осигури безопасност за служителите, като им подсигурява социално дистанциране и намалява броя на човешките допирни точки, като така минимизира риска от разпространение на заразата и замърсяване на продуктите.

Коронавирусът ускори преминаването към онлайн пазаруването на хранителни стоки. След като клиентите ни изпробват OSP и видят всички ползи, те правят все по-големи заявки, а ние правим иновации, за да създаваме по-голям капацитет за всички наши глобални OSP клиенти.

А ще увеличи ли пандемията използването на роботи и автоматизация в ритейла?

Използването на автоматизация и роботика за постигане на нови нива на бизнес ефективността и по-доброто потребителско изживяване не е нова концепция - това е нашата мисия от първия ден, преди 20 години. Пандемията обаче повиши осведомеността за нейния потенциал и апетита за възприемане на иновациите.

Коронавирусът създаде уникална ситуация, за да стрес тества устойчивостта на веригата за доставка на храни и онлайн модела не само като удобство за съвременния клиент, но и като въпрос на лична безопасност и достъп до критично важна услуга. Много от потребителите никога преди не бяха пазарували онлайн хранителни стоки. След като опитаха и наистина се насладиха на нивото на обслужване и удобството, което OSP предлага, много от тях правят трайна заявка за пазаруване онлайн. Това създава условия за много търговци, които активно избягваха нарастващите онлайн операции - знаейки, че това е сложна област, която струва скъпо, да се преориентират. Без ефективността на автоматизацията, онлайн разходите на традиционните търговци за един клиент са по-високи. След пандемията те рискуват да загубят пазарен дял, ако не намерят начин да направят своите онлайн канали печеливши - а също така и приятни за потребителите, които стават все по-взискателни.

Какви са последните иновации на Ocado? И кои са новите области, в които работите?

В Ocado иновациите са business as usual. Въпреки че наборът от гъвкави решения, които създадохме, за да разрешим сложността на онлайн доставката на хранителни стоки за нашите глобални търговски партньори, е водещ в света, ние никога не стоим на едно място. Навлизането в нови пазари разкрива нови сложни казуси по отношение на регионалните нормативни разпоредби, географските различия, културните парадигми, относно това как хората пазаруват, дори тривиални неща като разликите в честотите на електричеството. Тези предизвикателства създават вълнуващи възможности за иновации за нашите инженери.

Извън нашата основна мисия около OSP имаме екипи, посветени на търсенето на възможности извън сектора за хранителни стоки, където можем да приложим нашите иновации. Онлайн търговията с хранителни стоки е сложен сектор за автоматизация, но тя е по-малко регулирана от други инженерни области като авиационната или автомобилната индустрия. Това ни предоставя огромни възможности да експериментираме и правим иновации с темпове, които биха били непостижими в други сектори.

Също така инвестираме във вертикално земеделие и разработваме роботизирани решения за приготвяне на храна, защото виждаме тези възможности като синергични с нашия бизнес.

Как се адаптирате като организация към динамичните промени в ритейла?

Повишаваме зрелостта на нашата организация, за да доставим платформата на Ocado в мащаб и с темп за нашите международни партньори. В миналото отваряхме по един автоматизиран склад на всеки няколко години, сега работим по пет едновременно и се ангажирахме да изградим над 50 CFC през следващите 10 години. Отворихме първите си международни автоматизирани центрове за Casino Groupe и Sobeys по-рано тази година без никакво забавяне, въпреки предизвикателствата около COVID-19. Помогнахме на нашите партньори във Великобритания да растат по-бързо онлайн, като увеличихме онлайн доставките в Обединеното кралство с почти 40%. През цялото време голяма част от бизнеса работеше от дистанция по време на карантината.

Сляхме някои от екипите за хардуер и софтуер в Ocado Technology, за да постигнем нови нива за надеждност и ефективност на нашите продукти.

Положителният ефект от тези промени може би е най-очевиден в при нашето ново поколение ботове - ключова част от инфраструктурата в нашите складове и за нашите глобални операции. Те са дирижирани от изкуствен интелект и се движат със скорост до четири метра в секунда на разстояние от пет милиметра един от друг! Заедно те изпълняват средни поръчки от 50 артикула само за пет минути. Разработката им отне три години, хардуерът и софтуерът са проектирани изцяло от нас, а софтуерът им е разработен от нашите екипи за инженеринг и контрол в нашия център за развитие в София.

Какви са целите на Ocado за 2020 г.?

Искаме да продължим да променяме магазините по света - за това няма как да стоим на едно място и сме си поставили и амбициозни цели. През последните две години удвоихме броя на техническите експерти, работещи в Ocado Technology. Сега наемаме още 500 софтуерни инженери, продуктови мениджъри и изследователи на данни, включително в българския ни развоен център в София, където работим по роботизирани доставки, инженерни и контролни системи и безжични технологии: техният принос помага да се гарантира, че нашата технология продължава да бъде водеща в света.
Конференцията Ecommerce and Retail Summit се организира от "Капитал" и е наследник на предходните успешни формати Retail in Detail и Strategies for Ecommerce Success. Тя ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center.

Участниците ще могат да избират между 2 типа билети, които ще им позволят да гледат срещата в реално време или по-късно на запис. Виртуалната аудитория ще има достъп до digital goodie bag с ексклузивно съдържание от лекторите и спонсорите, както и до инструменти за ефективен нетуъркинг.

Повече информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук, а с различните възможности за участие можете да се запознаете на страницата за регистрация.
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар