"Лев инс" отново настоя, че е жертва на застрахователна измама

На пресконференция застрахователят заяви, че проблемът е за десетки милиони евро

   ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Одитен доклад на Българското бюро "Зелена карта" потвърждава, че "Лев инс" е била обект на застрахователна измама от нейни кореспонденти в чужбина. Това обявиха на пресконференция в петък представители на дружеството, без да покажат документа. Така те потвърдиха, че са отказвали плащания по идващи претенции от Италия по тази причина. Според застрахователя исковете са били за десетки милиони евро.

Измамите били най-често чрез използване на фалшиви свидетели на катастрофи, злоупотреби с откраднати лични документи на хора, които не са участвали в катастрофи, и с подправяни с неверни данни искания за изплащане на щети. За пореден път от "Лев инс" заявиха, че с плащането по такива случаи се нанася удар по националната сигурност и изтича национален капитал.

Одитният доклад, за който твърди застрахователят, не е публичен и други членове на бюрото, до които "Капитал" се допита, не можаха да потвърдят автентичността му и заключенията в него. От бранша обаче са категорични, че отказът от плащане на заведените искове за обезщетения е в противоречие с начина, по който работи международната система, и това е създало проблем за целия пазар, който близо две години остава нерешен.

Покрай ескалацията на напрежението по темата, до което доведе протестът на 50 служители на "Лев инс" пред редакцията на "Капитал" през тази седмица, източници дадоха конкретика за мащабите на проблема. В справка на Националното бюро на българските автомобилни застрахователи от 16 май тази година, с която "Капитал" разполага, а автентичността й беше потвърдена от два източника, пожелали имената им да не се споменават, се посочва, че за 2018 година предявените искания към компанията са били 5489 броя на обща стойност 18.8 млн. евро, като бюрото е платило над 11 млн. евро от тях. Към 30.05.2019 година исковете са 145 за 681 хил. евро. Към тази дата задълженията на "Лев инс" към националното бюро възлизат на 7.1 млн. евро, според справката.

"Капитал" се свърза с изпълнителния директор на националното бюро Борислав Богоев за коментар дали това е последната сума, която застрахователят трябва да върне, но той отговори, че по силата на новия си пост може да дава информация само на членовете на бюрото, Комисията за финансов надзор и Съвета на бюрата.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle
    • + 7

    Амо, кой е виновен, че сте предприели експанзия на италианския и гръцкия пазар. Щом продаваш там, трябва да имаш там екипи- застрахователни агенти, икономисти и юристи. Ако имаше юристи , това нямаше да стане. Отделно, това е , ако се приеме за вярна тезата им. А може просто да отказват плащане. У нас така е често пъти. Чакат решения на съда. Да, ама там, решенията на съда са за много по- високи обезщетения.

    Нередност?
  • 2
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • + 2

    До коментар [#1] от "grayeagle":

    Мисля, става въпрос за коли застраховани в България, но уж с ПТП в Италия и италиански автомобили. Или такива дето се купуват в България, но се карат в чужбина, че и от чужденци.

    Нередност?
  • 3
    wtr02583391 avatar :-|
    Росен съм аз и голем капут
    • - 2
    • + 2

    Каквито и да са "Лев Инс", тук в случая става въпрос за безобразие и корупция от страна на българската държава. Която продължава да допуска хиляди автомобили годишно да се регистрират в България, въпреки че основно се карат извън България, и то от чужденци . Точно за това става въпрос - за корупция и безобразие на българската държава. А не защото "Лев Инс" разширявали дейността си, ама без покритие, в Италия или Гърция. Просто българската държава, без покритие, стеснява непрекъснато отговорността си.

    Нередност?
  • 4
    uprsport avatar :-|
    Uprsport
    • + 1

    Държавата няма отговорности в случая. Единствената и отговорност е, че е дала лиценз на мутренска компания, която доста клиенти е прецакала, видно от задълженията и към тях. Който посее ветрове, ще пожъне бури. Колко душици е изгорила тази компания, време и тя да изгори.

    Нередност?
Нов коментар