🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Марио Гърбешков: Служителите са това, което прави една компания успешна

Изпълнителният директор на "Хюлет Пакард Ентърпрайз Глоубъл Деливъри България Център" споделя, че те са най-ценният ресурс

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Глоубъл деливъри центърът на "Хюлет Пакард Ентърпрайз" (ХПЕ) за България е сред най-големите IT компании в страната. През изминалата година беше отличен за най-желан работодател сред работещите в България и спечели множество други награди в различни сфери. Изпълнителният директор на ХПЕ Глоубъл Деливъри България Център у нас Марио Гърбешков разказва повече за тях и за важността всяка компания да инвестира в човешкия си капитал.

Каква беше 2019 г. за компанията, кои бяха най-големите предизвикателства и постижения?

Преди всичко – целеустремена и осъзната. През изминалата година ХПЕ в световен мащаб успя да постигне и затвърди желаните стабилни финансови резултати. Същевременно компанията се придържаше към стратегическите си цели да трансформира своето портфолио към още по-високотехнологични решения и комплексни софтуерни услуги, които да посрещнат утрешните нужди на нашите клиенти. Осъзнахме ползите да бъдем по-фокусирани, инвестирахме в ключови партньорства и се обединихме с по-малки, но водещи в определени ниши на пазара, компании. Не на последно място, вложихме много в своите служители, в тяхното развитие и придобивки, като част от семейството на водещ технологичен лидер.

През 2019 компанията е отличена за своите IT и софтуерни продукти. Кои са предложенията в основата на това?

Не бих посочил конкретни продукти или услуги. Смятам, че всяко парче от пъзела допринася за преминаването към хибридна инфраструктура и разработване на цялостни интелигентни решения. Живеем във време, в което дигиталният и реалният свят се срещат и допълват. Умни устройства, умни автомобили, умни сгради – всичко това е вече част от нашето ежедневие и променя света, в който живеем. Дигиталните технологии се развиват с енергични темпове, което води до необходимостта от нови методи за тяхното правилно управление и контролиране, както и за гарантиране на сигурност при използването и анализирането на генерирания обем информация. В основата на всичко са софтуерни решения, дигитална трансформация, хибридна инфраструктура, изкуствен интелект и интернет на нещата.

Компанията спечели награда и за най-желан работодател. С какво успява да привлече и задържи служителите?

С отношение. Факт е, че през последните няколко години възможностите и компаниите в България се разрастват с динамични темпове и иновативни практики, което обуславя повишената конкуренция в IT сферата. Това, което отличава ХПЕ не само според мен, но и според служителите, са ценностите и атмосферата, в която работим. Стремим се да зададем насоки и рамка, но оставяме служителите да изразяват себе си и да осъществяват своите идеи, нужди и иновации. Пример за това е и последната награда, с която бяхме отличени от Български дарителски форум, а именно "Най-голям принос чрез доброволчески труд на служителите". За мен беше чест да приема наградата и да представлявам всички служители - доброволци, посветили 5900 часа от своето работно време, в резултат на което през 2018 г. компанията е дарила над 158 хиляди лева.

Друга награда за компанията през 2019 г. е като лидер в IT аутсорсинга. Какви са резултатите в тази сфера и предстоящите планове?

Изключително признателни сме за това отличие. Наградата е спефицична за дейността на Глоубъл Деливъри Центъра в България и неговата вътрешна функция в компанията – а именно да доставя услуги на клиенти на ХПЕ в цял свят. Тя е още едно доказателство за развитието и утвърждаването на центъра в София като стратегическа локация. Когато открихме сайта в България, започнахме с предоставянето на базови IT услуги и бяхме разпознати като кол център. Днес, повече от 10 години по-късно, нашите служители са висококвалифицирани професионалисти, разработващи и доставящи комплексни решения и услуги на глобално ниво в сферата на технологиите, управление на проекти, логистика и други. Развивайки своя капацитет през годините, доказвайки своите умения и придобивайки все повече ценен опит, българските експерти са доверени партньори, както на нашите клиенти, така и на техните колеги в компанията в цял свят. Всичко това ни дава увереност, спокойствие и мотивация да продължим да развиваме центъра като технологично ядро в компанията.

В какво се изразяват успешните инвестиции в човешкия капитал?

Служителите са това, което прави една компания успешна. Всичко започва и всичко свършва с човешкия капитал, който е най-ценният ни ресурс. Ако не инвестираш в него, няма значение в какво друго инвестираш. В ХПЕ вярваме в максимата, че кариерата трябва да допринася и да се интегрира плавно с личния живот на служителите. Ето защо, освен да се грижим за тяхното професионално развитие, обучения и сертификации ние стоим зад хората и ги подкрепяме във важните за тях и техните семейства моменти. Тази година обявихме своята Work That Fits Your Life програма, зад която стоят така нареченият Wellness Friday - всеки втори петък от месеца всички служители разполагат с 3 часа свободно време в края на работния ден, което да посветят на лични интереси и приоритети; 6 месеца 100% платен отпуск (от редовната брутна заплата за майки и бащи); програма, насочена към служители, достигащи пенсионна възраст, с цел да подпомогне и олекоти този процес за тях. Също така през 2019 г. нашите усилия бяха отличени от Българския форум на бизнес лидерите за наш съвместен проект "Форум: Жените таланти в бизнеса – Невероятната ТИ", воден от вътрешнокорпоративната ХПЕ група "Women@Work". Това са само част от придобивките. Мога да изброя още много инициативи със социална, екологична, обществена и индивидуална насоченост, с които компанията се гордее.

Какви са плановете и очакванията за следващата година?

На глобално ниво ХПЕ ще следва своите цели да трансформира портфолиото си и да не доставяме просто продукти и хардуер, а цялостни IT решения и хибридни услуги. По този начин помагаме на своите клиенти и партньори да разполагат с инфраструктура, която посреща не само днешните, но и утрешните им нужди.

Фокус, адаптивност, качество, бързина и професионализъм ще продължат да бъдат в основата на всичко, което правим.