LVMH ще произвежда безплатни дезинфектанти за френското правителство

Компанията ще "преобразува" три от фабриките си за парфюми, за да помогне в борбата срещу коронавируса

Компанията на милиардера Бернар Арно реагира бързо на недостига на дезинфектанти
Компанията на милиардера Бернар Арно реагира бързо на недостига на дезинфектанти
Компанията на милиардера Бернар Арно реагира бързо на недостига на дезинфектанти    ©  Reuters
Компанията на милиардера Бернар Арно реагира бързо на недостига на дезинфектанти    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Френският конгломерат за луксозни стоки LVMH обяви, че ще започне да произвежда безплатен дезинфектант за ръце. За целта компанията, собственост на милиардера Бернар Арно, ще "преобразува" три от фабриките си, където обикновено произвежда луксозни парфюми от брандовете на Christian Dior, Givenchy и Guerlain.

Първите доставки се очаква да бъдат направени днес, а до края на първата производствена седмица LVMH ще произведе 12 тона водно-алкохолен гел. Продуктът ще бъде предоставен на френското правителство и на най-голямата болнична система в Европа, съобщава Forbes.

Добра кауза

LVMH не представи промяната към производство на дезинфектант като към производство на стока от собствен бранд. Няма индикации, че той ще бъде произвеждан под името на марка, собственост на конгломерата, а ще бъде без име. Това е противоположно на идеята, че всичко произведено от компанията, е луксозна стока за потребители от висок клас.

"Чрез тази инициатива LVMH възнамерява да помогне срещу липсата на дезинфектанти във Франция и да позволи на повече хора да се защитят срещу разпространението на вируса", твърди фирмата в свое изявление, цитирана от CNBC.

"LVМН щe пpoдължи дa cпaзвa тoзи aнгaжимeнт толкова дългo, колкото e нeoбxoдимo, зa дa подкрепи френските здpaвни влacти", ce казва още в нeгo.

Луксозна стока за обикновени потребители

Това, което прави впечатление, е колко бързо LVMH изпълнява този ход и какво е разбирането й за лукс в момента. Истинският луксозен бизнес трябва да запълни нуждите на потребителите на най-високо ниво и чрез преобразуване на производството френският конгломерат прави точно това, коментират от сп. Forbes.

С този ход френският гигант не само откликва на недостига на дезинфектант за ръце, но и позиционира себе си до своите потребители и служители, като прави това, което е в интерес на обществото. Компанията споделя още, че фабриките й ще останат отворени и че служителите ще продължат да работят. Всички тези действия правят конгломерата по-полезен и по-малко комерсиален, допълват още от изданието.