Facebook е блокирал над 100 млн. публикации, които не отговарят на стандартите

За пръв път има данни за тримесечието и за Instagram

Над 100 млн. съмнителни публикации е обработила най-голямата социална мрежа Facebook за първите три месеца от годината. Това може да включва премахване на съдържание, скриването му с предупредително съобщение или деактивиране на акаунт. Това показват данните, които компанията традиционно публикува. За пръв път е представена информация за модерираното съдържание и в Instagram.

Видове публикации

Типовете съдържание, което нарушава правилата на платформата, са разделени в отделни категории. Най-много са модерираните публикации, които представят голота - 39.5 млн., което е с близо 15 млн. повече в сравнение със същия период 2019 г.

Втората най-голяма категория по брой неподходящо съдържание са публикациите, които представят насилие - 25.5 млн. за периода януари - март, което е с близо 10 млн. по-малко в сравнение с 2019 г. Сред останалите категории неподходящо съдържание са още детска голота, опасни организации, самонараняване и др.

Около 99% от модерираното съдържание в различните категории е открито от Facebook, а остатъкът е сигнализиран от потребителите на платформата. За трите месеца от началото на годината най-голямата социална мрежа е предприела действие към 1.7 млрд. фалшиви акаунта.

Периодът на отчитане на данните не дава информация за взетите мерки покрай пандемията от коронавирус. От Faceboook пишат обаче, че от началото на април са поставили предупреждения на близо 50 млн. публикации, свързани с COVID-19, а от началото на март са премахнали 2.5 млн. публикации за продажба на маски, дезинфектанти и тестове за вируса.

Данните заInstagram

За пръв път Facebook представя данни за модерацията на съдържанието в платформата Instagram, също собственост на компанията. Мрежата е модерирала близо 17 млн. публикации за първите три месеца от годината, от които почти половината са класифицирани като представящи голота. Значително по-малкият брой проследено съдържание се дължи, от една страна, на факта, че броят потребители в Instagram е по-малък, а от друга - възможните формати в платформата се ограничават единствено до снимки и видеа.

От години един от най-големите проблеми на Facebook е контролът върху съдържанието. Макар компанията постоянно да подобрява технологията си за изкуствен интелект, която да открива неподходящо съдържание, голяма част от модерацията продължава да се извършва от хора. От началото на миналата година такъв екип има включително в София, който преглежда докладвани публикации на турски, руски и казахски език.

Тази работа обичайно е свързана с преглеждане на тежко съдържание, заради което Facebook е подписал споразумение да плати 52 млн. долара на настоящи и бивши модератори в САЩ, за да ги компенсира за евентуални психологически травми вследствие от работата им, пишат от The Verge. Всеки ще получи минимум хиляда долара и ще има право на допълнително обезщетение, ако бъде диагностициран с посттравматичен стрес.