Facebook купи компанията за анимирани изображения Giphy за 400 млн. долара

Съдържанието ще бъде интегрирано в платформата Instagram

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Най-голямата социална мрежа Facebook придоби компанията за анимирани изображение Giphy. Съдържанието ще бъде интегрирано в платформата за споделяне на снимки и видеа Instagram, която също е собственост на Facebook. Макар цената на сделката да не е официално обявена, по данни на портала Axios стойността й е 400 млн. долара.

Giphy е създадена през 2013 г. и по данни на компанията към момента над 700 млн. души по света всеки ден виждат съдържанието й, а библиотека й се състои от над 10 млрд. анимирани изображения. Те се използват от различни социални мрежи, които са внедрили опция за изпращане на т.нар. GIF-ове през приложенията им. Сред тях са TikTok, Twitter, iMessage, Snapchat и, разбира се, Facebook. В блог пост интернет гигантът написа, че всички разработчици и платформи ще продължат да имат достъп и ще могат да използват съдържанието на Giphy както и преди сделката.

По информация на Facebook социалната мрежа заедно с останалите приложения, част от компанията, до момента са генерирали половината от общия трафик на Giphy. След придобиването на компанията целта на интернет гиганта е да интегрира анимираните изображения в социалната мрежа Instagram, която се използва от над 1 млрд. потребители. Съдържанието ще бъде достъпно за използване както в кратките истории в приложението, така и в съобщенията, където GIF-овете вече могат да бъдат използвани. "Giphy ще продължи да управлява своята библиотека (включително глобалната си колекция от съдържание) и с нетърпение очакваме да инвестираме допълнително в технологията и връзки с партньорите за генериране на съдържание", пишат още в блог поста от Facebook.

От Giphy не събират данни за потребителите чрез бисквитки (т.нар. cookies) или други инструменти за проследяването им, пише специализираното издание The Verge. Винаги има възможност обаче новият собственик Facebook да промени това.

Все още няма коментари
Нов коментар