НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

Facebook ще конкурира Amazon с платформа за онлайн магазини

Компанията ще позволи на бизнеси да продават директно на потребители през социалната мрежа

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Технологичният гигант Facebook официално обяви, че ще даде възможност за създаване на онлайн магазини в най-голямата социална мрежа в света, пише Financial Times. Facebook има общо 3 млрд. потребители сред всичките си мрежи, най-популярните от които са едноименната и Instagram. Фирмата се надява, че може да се възползва от огромната си потребителска база и да вземе бързо пазарен дял от Amazon и eBay.

Facebook Shops ще дава възможност на всички потребители и страници във Facebook и Instagram да направят свой собствен онлайн магазин, като от своя страна самата компания ще получава детайлна информация какво търсят потребителите. Тези данни ще се използват за допълнително захранване на основния бизнес на Facebook - насочването на реклами.

Потребителите ще могат купуват и предлагат продукти, да се свързват директно с магазините, а в някои случаи и някои страни, ще могат и да се разплащат директно през платформата. Това от своя страна може да доведе до главоболия по отношение на събирането на данъци в някои страни, както и воденето на отчети от магазините.

По-удобно, но и с цената на още данни

Марк Зукърбърг, изпълнителният директор и основател на Facebook, коментира в интервю пред Financial Times, че плановете за Facebook Shops са се ускорили заради бума в онлайн търговията по време на кризата с коронавируса. Същевременно по-доброто насочване на реклами, което ще дойде с подробните данни от директното пазаруване, ще вдигне цената на рекламите в платформата, които понесоха удар именно заради коронавируса.

"Ако разглеждаш или си купиш нещо от магазин във Facebook, ние ще виждаме това и се надяваме да можем впоследствие да покажем на потребителите по-добри препоръки относно други неща, от които биха се интересували в бъдеще", казва Зукърбърг.

В Instagram, където Facebook вече има услуга за разплащане, макар и само на определени пазари като американския, компанията ще задържа и малка част от сумата, за да покрие разходите си за превод на пари и мониторинг за измами.

Според Зукърбърг целта на компанията не е да се съревновава директно с Amazon и вместо това ще се опита да работи с вече съществуващи услуги за електронна търговия, като Shopify например. Той добавя, че Facebook ще интегрира в платформата си за пазаруване и доставчици и логистични услуги от трети страни.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    agd59683897 avatar :-|
    Любомир Калинов

    Виктор Мосоцки е известен в Македония с множество измами. Опитва се да ограбва български граждани с лиценз от Македония.Запалил е поне 53 съвестни граждани на европейски съюз.

    Нередност?
Нов коментар