Рекламният бизнес на Facebook показва "знаци на стабилност"

Приходите и печалбата на компанията растат въпреки спада в рекламодателска активност през март

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Американският технологичен гигант Facebook е задържал растежа си по отношение на приходите и печалбата през първото тримесечие на годината, въпреки коронавируса. От януари до края на март фирмата е отчела приходи от 17.7 млрд. долара, 18% увеличение на годишна база, както и печалба от 4.9 млрд. долара, два пъти повече, отколкото година по-рано.

Facebook е понесла и някои удари от заразата, като спад в рекламодателската дейност през март, което от своя страна е свалило цената за реклама в социалните мрежи на фирмата с 16%, коментира финансовия директор на фирмата Дейвид Уенър. Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг добави, че вече се наблюдават "знаци на стабилност" през април и рекламодателската дейност се възстановява.

Изявленията на двамата предполагат, че по-голям удар може да се наблюдава през текущото второ тримесечие, макар в най-лошия случай ръстът на приходите да се забави още повече. Спадът в рекламодателската дейност във Facebook не е изненадващ, предвид че през март и април бяха спрени всички физически събития и съответно рекламата за тях, както и че за огромна част от ударените бизнеси маркетинговите бюджети за социални мрежи не са от първа необходимост.

Според данните на компанията се наблюдава спад сред рекламите от автомобилния сектор и туризма, но има силно представяне в сферата на игрите и електронната търговия.

Сред отличниците на Уолстрийт

В сесията на борсата в сряда Facebook повиши нивото на акциите си с 6%, а впоследствие, след края на търговията и при обявяването на резултатите - с още 10%. Така при началото на сесията днес акциите на фирмата трябва да са почти на историческо високото си ниво от края на януари с пазарна капитализация от над 600 млрд. долара.

Facebook заедно с други технологични гиганти като Amazon, Microsoft и Google вече със сигурност изглеждат като големите печеливши от ситуацията с коронавируса поне по отношение на финансово и борсово представяне. Така фирмите по всяка вероятност ще излязат от кризата като още по-доминиращи компании - заради възможността си да работят от вкъщи и заради борсовите сривове сред представители на други сектори. Технологичните гиганти са и основна причина индексите Dow Jones и S&P да държат нивото си сравнително високо и стабилно през последните седмици, след като през март преживяха серия от няколко срива.

Друга важна новина от отчета на Facebook е, че общият брой месечно активни потребители на продуктите на компанията - едноименната социална мрежа, Instagram, WhatsApp и Messenger, вече надхвърля 3 млрд. души, което повдига въпроса колко още може да расте тази бройка. През последните няколко години Facebook влезе и излезе от няколко скандала като този с Cambridge Analyica и американските избори за президент почти невредима. Компанията има планове и сама да вкара интернет в слабо развитите региони на света, за да може да продължи растежа на общия брой потребители и съответно - приходите си.

Все още няма коментари
Нов коментар