🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Рекламният бизнес нa Google се възстановява след срива

Приходите на компанията отново се свиват, но най-лошото изглежда е преминало

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Продажбата на реклами през Google се възстановява след срива през март, когато започна пандемията от коронавируса. Това обявиха от Alphabet, компанията майка на Google, при представянето на финансовия отчет за второто тримесечие. По този начин фирмата смекчи страховете на инвеститорите, след като през първото тримесечие приходите отбелязаха първия спад в 16-годишната история на Google като публична компания, а сега ситуацията се повтаря - но въпреки това гигантът остава стабилен в момент на историческа рецесия, пише Reuters.

Общите приходи за второто тримесечие са 38.3 млрд. долара, понижение с 2% спрямо година по-рано. Печалбата е 7 млрд. долара, над очакванията на анализаторите. От цялата сума 66% идват от продажба на реклами чрез Google и YouTube, 12% от продажба на реклама на партньори, 8% от бизнеса с облачни услуги и 14% от продажби през мобилния магазин за приложения и други по-малки бизнеси под шапката на Alphabet.

Цената на акциите на компанията остана почти непроменена на борсата след отчета, като текущата пазарна капитализация е 1.05 трлн. долара. Бизнесът на Google е традиционно зависим от спадове в икономиката на САЩ, защото бюджетите за маркетинг са сред първите, които фирмите орязват. В този случай обаче Google се държи много по-стабилно, отколкото други компании и бизнесът е по-слабо пострадал, отколкото се очакваше.

Част от живота на хората

С вкарването на стотици милиони хора по света в частична или пълна карантина, услугите на Google през последните месеци се превърнаха още по-масово в част от социалния живот, преминал във виртуалното пространство. Повечето услуги на Google са безплатни, което пък ги прави по-привлекателни за рекламодателите, отколкото телевизията, радиото и други.

"Вече видяхме първите сигнали на стабилизация, след като потребителите се завърнаха към търговска дейност онлайн", коментира пред анализатори Сундар Пичай, изпълнителен директор на Alphabet. Според данните на фирмата, към края на юни продажбите на реклами през търсачката са били на нивото си от миналата година, докато тези от YouTube дори растат - с 6% на годишна база.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rcs20503603 avatar :-|
    Kamen Iliev

    Да се възстановява, че току виж сложили месечна такса от 78 ст. за ползване на услугите им.

    Нередност?
  • 4
    vqy46622290 avatar :-|
    vqy46622290

    Это конечно не очень шикарные новости, особенно для любителей спортивных ставок. Но я думаю что всегда смогу найти актуальное зеркало Бет 365 https://superbet.guru/bet-365-mirror/ и делать свои прогнозы.

    Нередност?
Нов коментар